اخبار یکاقتصادی

دهقانی‌: دانش‌بنیان‌های مردم‌نهاد برپا می‌شوند

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور از برنامه‌ریزی این معاونت برای اضافه کردن هویتی جدید در حوزه دانش‌بنیان‌ها تحت عنوان «مجموعه‌های دانش‌بنیان مردم‌نهاد» خبر داد.

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، روح الله دهقانی‌فیروزآبادی امروز (یکشنبه) در نشست خبری دومین نمایشگاه آبادیران یکی از ارکان اصلی توسعه علم ودفناوری در کشور را ترویج گفتمان این حوزه و حمایت جدی مردم دانست.
وی افزود: در اقتصاد دانش بنیان همچنین علاوه بر گفتمان، بازیگران اصلی این حوزه مردم محسوب می شوند و با حضور مردم اقتصاد دانش بنیان شکل خواهد گرفت. در غیر اینصورت تنها با چند طبقه خاص یا شکاف طبقاتی مواجه خواهیم شد. برنامه ملی آبادگران نیز با هدف مردمی سازی نوآوری راه اندازی شد و در نمایشگاه اول نیز در سال گذشته ارتباطات بسیار مناسب جهادی و مردمی شکل گرفت.

دهقانی افزود: در طول چهار پنج سال گذشته جای خالی نوآوری ها در حوزه نوآوری هنر و علوم انسانی کمتر مورد توجه قرارگرفته است؛ بنابراین هویت دیگری در حوزه دانش بنیان تحت عنوان شرکت های خلاق در حوزه هنر و علوم انسانی با حضور نخبگان با تعریف بسته های حمایتی شکل گرفت.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با بیان اینکه، در طول یکسال گذشته دغدغه چگونگی مردمی سازی حوزه نوآوری را داشته ام توضیح داد: به این معنی که به چه شکلی عامه مردم می‌توانند در این روند مشارکت کنند و شرکت هایی ایجاد شود که عموما ماهیت تعاونی داشته باشند نه لزوما شکل تعاونی حقوقی بلکه از ماهیت تعاونی برخوردار باشند.

دهقانی‌: دانش‌بنیان‌های مردم‌نهاد برپا می‌شوند

دهقانی ادامه داد: در این خصوص بحث های مختلفی شکل گرفت؛ خرید سهام یا مشارکت در سکوهای مالی جدید و سرمایه گذاری خرد از جمله راهکارهای فعلی است اما یک جای خالی وجود داشت. اینکه مردم به چه شکلی می توانند بازیگران اصلی مجموعه های نوآورانه شوند و متعلق به خود آنها باشد.

وی گفت: یکسال روی این ایده و راهکار تمرکز کردیم، اینکه مجموعه ای حتما نوآورانه باشد و بازیگران اصلی این مجموعه نیز از جهات مختلف از جمله جهت سرمایه، بازار و اشتغال و سهام داری و اثربخش در اجتماع همه متشکل از مردم باشد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور از برنامه ریزی این معاونت برای اضافه کردن یک هویت جدید در حوزه دانش بنیان تحت عنوان مجموعه های دانش بنیان مردم نهاد خبر داد.

وی تاکید کرد: تصمیم گیری برای ایجاد مجموعه های دانش بنیان مردم نهاد به دنبال همفکری با نخبگان و مطالعه کشورهای موفق دنیا انجام شده و این هویت سومی است در حوزه دانش‌بنیان که در کنار شرکت‌های دانش بنیان و شرکت های خلاق به عنوان سومین حوزه از امروز در نشست دومین نمایشگاه آبادیران در معاونت علمی رونمایی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا