خبر ویژهسیاسی

ارائه خدمات بی‌سابقه بیمه‌ای به قهرمانان و پیشکسوتان؛ ثبت‌نام از امروز آغاز شد

وزیر ورزش و جوانان از خدمات جدید به قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور در چارچوب خدمات بی‌سابقه بیمه خبر داد.

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، کیومرث هاشمی امروز یکشنبه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تأکیدات رئیس جمهور شهید درباره توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات به قهرمانان، ورزشکاران و پیشکسوتان اظهار داشت: همزمان با ایام فرخنده نورانی‌ترین پیوند هستی، ازدواج حضرت علی و فاطمه(صلوات الله علیهما)، صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور خدمات ویژه‌ای را در قالب بیمه تکمیلی درمان، عمر و حادثه به ورزشکاران و همسران گرامی آنها ارائه می‌دهد.

وی در توضیح جزییات این خدمات عنوان کرد: خدمات برای کلیه گروه‌های عضویت صندوق در قالب ۲ طرح عادی و ویژه ارائه خواهد شد و در حالی که در هر ۲ طرح سقف تعهدات بیمه‌گر نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده سهم ورزشکاران و پیشکسوتان در پرداخت هزینه‌ها(فرانشیز) از ۳۰ درصد در سال گذشته به ۱۰ درصد در سال‌جاری کاهش یافته است.

وزیر ورزش و جوانان افزود: گروه یک یعنی مدال‌آوران بازی‌های المپیک و پارالمپیک هیچگونه حق بیمه‌ای در هر دو طرح عادی و ویژه پرداخت نخواهند کرد و ۱۰ درصد سهم آنان از هزینه‌های درمان (فرانشیز) نیز توسط صندوق پرداخت می‌شود. به عبارتی دیگر کلیه خدمات درمانی به این عزیزان در سال جاری طبق تعرفه‌های مصوب رایگان خواهد بود. این در حالی است که در سال گذشته علاوه بر پرداخت ۳۰ درصدی هزینه‌های درمان، درصد قابل توجهی از حق بیمه و بعضاً ۱۰۰ درصد آن توسط ایشان پرداخت می‌شد.

هاشمی در ادامه توضیحات خدمات جدید صندوق حمایت از قهرمان و پیشکسوتان گفت: برای گروه‌های ۲، سه و چهار حق بیمه در طرح عادی رایگان بوده و گروه ۲ در طرح ویژه ۲۰ درصد حق بیمه و گروه‌های سه و چهار ۳۰ درصد آن را پرداخت خواهند کرد. حق بیمه پرداختی برای گروه پنج در طرح‌های عادی و ویژه به ترتیب ۲۰ و ۳۵ درصد و برای گروه شش ۲۵ و ۴۰ درصد است.

وزیر ورزش و جوانان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به توضیحات ارائه شده از جمله ویژگی‌های طرح مذکور افزایش ۲ برابری سقف تعهدات و خدمات بیمه‌گر، رایگان شدن حق بیمه و هزینه‌های درمان برای گروه یک، کاهش سهم هزینه‌های درمان برای سایر گروه‌ها از ۳۰ درصد به ۱۰ درصد(فرانشیز)، رایگان شدن حق بیمه در طرح عادی برای گروه‌های ۲ تا ۴ و کاهش مبلغ پرداختی حق بیمه برای کلیه گروه‌ها در هر ۲ طرح نسبت به سال گذشته به رغم افزایش ۲ برابری تعهدات بیمه‌گر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا