اجتماعیخبر ویژه

رگبار و رعد و برق در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس و جنوب شرق کشور

سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز و فردا (شنبه و یکشنبه) در مناطقی از شمال غرب، دامنه های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های همدان، مرکزی و جنوب قزوین، همچنین در جنوب شرق، کرمان، نیمه شرقی هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، در پنج روز آینده در شمال غرب کشور گذر متناوب امواج کم دامنه تر از میانی جو پیش بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی پایدار و آرام مستقر است.

دوشنبه در شمال غرب و پاره ای از نقاط غرب کشور و در استان‌های گیلان و قزوین در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده و وزش باد رخ می دهد. در این روز شرایط برای تشکیل گردوخاک در کشور عراق مهیا است و نفوذ گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور انتظار می‌رود.

سه شنبه علاوه بر شمال غرب و دامنه های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های همدان، مرکزی و قم، ارتفاعات غرب اصفهان و چهار محال و بختیاری، همچنین در دامنه های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین البرز و تهران و در سواحل غربی دریای خزر نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

چهارشنبه فقط در نیمه شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی، افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می شود.

آسمان امروز تهران صاف است و از بعدازظهر با افزایش باد همراه خواهد بود. بیشینه دمای امروز پایتخت به ۳۵ درجه ساتی‌گراد بالای صفر می رسد و کمینه دمای آن ۲۳ درجه خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا