خبر ویژهورزشی

ورزش کشور قدردان شهید جمهور؛ از آغاز پروژه ورزشگاه بزرگ تهران تا تقدیر مداوم از قهرمانان

رئیس جمهور شهید در طول دورانی که این سمت را بر عهده داشت خدمات زیادی به ورزش کشور ارائه داد و باعث شد جامعه ورزش قدردان شهید جمهور باشد.

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، شهید آیت‌الله رئیسی در طول مدتی که به عنوان رئیس جمهور کشورمان فعالیت می‌کرد اهمیت زیادی برای ورزش قائل بود. صحبت‌های وی در مراسم تقدیر از مدال‌آوران مصداق همین مسئله است. رئیس جمهور شهید در این مراسم که شهریور سال گذشته برگزار شده بود، به موضوعاتی اشاره کرد که نیازهای واقعی و اساسی ورزش کشور بودند تا مشخص شود وی شناخت کاملی از این حوزه دارد.

نگاه جدی به معضلات ورزش کشور

موضوع به‌روزرسانی تجهیزات و زیرساخت‌های ورزش کشور به لحاظ اهمیت باید در اولویت باشد اما در طول سال‌های گذشته هیچگاه نگاه جدی به آن نشد. شهید آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه تجهیزات ورزشی باید به‌روز شود و در اختیار ورزشکاران قرار گیرد، گفته بود که عدالت در امتیازات المپیکی‌ها و پارالمپیکی‌ها رعایت شود.

ورزش کشور قدردان شهید جمهور؛ از آغاز پروژه ورزشگاه بزرگ تهران تا تقدیر مداوم از قهرمانان

صحبت‌های رئیس جمهور شهید در خصوص جایگاه مهم اقتصاد در ورزش، نشان دهنده این موضوع بود که وی برنامه جدی برای یک رنسانس در ورزش کشور دارد. این صحبت‌ها در همان مراسم شهریور سال گذشته می‌تواند چراغ راهی برای مدیران ورزش کشور باشد. «ورزش امر مقدسی است و در کنار آن، اقتصاد ورزش هم داریم. از دیگر موضوعات دانش بنیان شدن کار ورزش است به این نحو که در حوزه‌هایی که می‌تواند کار دانش بنیان و فناورانه صورت بگیرد باید از بهترین فناوری‌ها در به‌روز کردن ورزش استفاده شود.»

وقتی ساخت ورزشگاه بزرگ تهران کلید خورد

موضوع ساخت ورزشگاه بزرگ تهران برای اولین بار در همین مراسم عنوان شد. ورزشگاهی که قطعا در دولت آینده هم پیگیری خواهد شد؛ چرا که ورزش تهران به شدت به لحاظ زیرساخت ورزشی در مضیقه است. در خصوص ساخت این ورزشگاه اقدامات مربوط به قراردادها هم انجام شده است. آبان سال گذشته و پس از امضای قرارداد با شرکت چینی، کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان گفت: «امضای تفاهم‌نامه احداث این مجموعه با حضور ۵ تن از اعضای کابینه دولت برگزار شد. همواره یکی از دغدغه‌های مدنظر در پیشرفت پروژه‌های ورزشی، مشخص شدن نحوه پرداخت و موضوعات مالی است که خوشبختانه در جلسه روز گذشته به‌صورت رسمی اعلام شد که با تهاتر نفتی و میعانات گازی احداث این پروژه انجام می‌شود.»

ورزش کشور قدردان شهید جمهور؛ از آغاز پروژه ورزشگاه بزرگ تهران تا تقدیر مداوم از قهرمانان

تقدیر مداوم از قهرمانان و مدال‌آوران

در طول کمتر از ۳ سال که شهید آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان بود ۳ بار از قهرمانان و مدال‌آوران کشور قدردانی شد که آخرین آن ماه گذشته بود. در مراسم ماه گذشته، سخنان حسن رنگرز، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی که خودش سال‌ها در کسوت مدیریت به ورزش کشور خدمت کرده جالب توجه بود.

رنگرز در این مراسم گفت: «صمیمانه از رئیس جمهور به دلیل انتخاب مدیرانی از جنس ورزش تشکر می‌کنم. این وعده‌ای بود که محقق شد. از وزیر ورزش قدردانی می‌کنم که از زمان حضور او شاهد برگزاری دومین مراسم تجلیل از مدال‌آوران هستیم. در خصوص واگذاری پروژه‌های نیمه تمام امیدوارم با تقویت بخش خصوصی پروژه‌هایی که تا به امروز رها شده‌اند با حمایت شما به سرانجام برسد. به وجودتان که همواره منشا خیر و برکت بوده افتخار می‌کنیم. باید موانع خودساخته عرصه مربیگری مرتفع شود تا شاهد رشد نسلی در ورزش باشیم که افتخاراتی بر پایه ایمان و اراده خلق کنند.

ورزش کشور قدردان شهید جمهور؛ از آغاز پروژه ورزشگاه بزرگ تهران تا تقدیر مداوم از قهرمانان

قطعا زمانی که فردی همچون حسن رنگرز که در ورزش کشور جایگاه بالایی دارد اینگونه از شهید آیت‌الله رئیسی تقدیر می‌کند و وی را منشاء خیر و برکت می داد باید پذیرفت که شهید جمهور باعث یک تحول جدی در ورزش کشور شده بود. علاوه بر رنگرز بسیاری از قهرمانان و مدیران ورزش کشور هم به تقدیر از عملکرد شهید آیت‌الله رئیسی در حوزه ورزش پرداختند.

لزوم رعایت اخلاق در ورزش از نگاه رئیس جمهور شهید

شهید آیت‌الله‌رئیسی در آخرین مراسم تقدیر از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش کشور که ۱۲ روز پیش از شهادتش برگزار شده بود در خصوص لزوم رعایت اخلاق، فتوت و جوانمردی صحبت کرده بود؛ صحبت‌هایی که مسئولان ورزش کشور باید به آن جامه عمل بپوشانند تا این حوزه عاری از بی‌اخلاقی‌ها شود.

«رئیس جمهور در آن مراسم فتوت، مردانگی، ارزش‌های دینی و الهی را نقطه تمایز ورزش کشور دانست و بیان کرد: این ویژگی‌ها زیبایی وصف ناپذیری به قهرمانی و حضور در میدان می‌دهد. احساس مسئولیت برای یک قهرمان و ورزشکار امر مهمی است این همان روحیه بزرگان این عرصه است. بالاترین سکوی قهرمانی از آن کسی است که در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده و حاضر به رسمیت شناختن این رژیم کودک‌کش نشده است این بالاترین سکوی قهرمانی است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا