خبر ویژهسیاسی

عملیات مقاومت فلسطین افزایش یافته است/ اشتباه محاسباتی تل‌آویو

روزنامه عرب زبان رای الیوم نوشت: افزایش عملیات مقاومت فلسطین علیه اشغالگران همه محاسبات دشمن صهیونیستی را بر هم ریخته و گواه آن، عملیات رزمندگان مقاومت در پشت خطوط دشمن و عبور از دیوار حائل است.

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، رژیم اسرائیل در جنگ علیه مقاومت فلسطین به دو عامل اساسی تکیه دارد؛ نخست طولانی کردن جنگ به این امید که مقاومت خسته و فرسوده شود، توان دفاع و ابتکار عمل را از دست بدهد، مهماتش تمام شود و رزمندگانش ناامید شوند. عامل دوم نیز ویرانی و کشتار بی حد و مرز است تا مقاومت دچار هراس و شوک و به هم ریختگی شود.

این رسانه نوشت: هر دو عامل نتیجه عکس داده و رژیم صهیونیستی در محاسبات و پیش بینی های خود اشتباه کرده و برعکس آن، مقاومت در غزه بر دامنه حملات خود افزوده و آن را دوچندان کرده است.

رای الیوم افزود: جبهه های پشتیبان غزه نیز بر عملیات خود افزوده‌اند و به اختصار باید گفت که دامنه حملات مقاومت با گذشت زمان بیشتر شده و آنطور که تل آویو پیش بینی کرده بود، هرگز کاهش نیافته است.

این منبع عرب زبان ادامه داد: طی ساعات گذشته گردان های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس با عبور از دیوار حائل عملیاتی انجام دادند. القسام در بیانیه ای اعلام کرد که رزمندگانش عملیات فرود پشت خطوط دشمن داشته و طی آن رزمندگان آن موفق به عبور از دیوار حائل و حمله به مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی شدند.

منابع خبری صبح مروز (پنج‌شنبه) از نفوذ تعدادی از رزمندگان مقاومت فلسطین به سرزمین‌های اشغالی و درگیری آنها با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که یک تیم از رزمندگان فلسطینی حدود دو ساعت قبل موفق به نفوذ به اراضی اشغالی در نزدیکی گذرگاه «کرم ابوسالم» در رفح شدند.

به نوشته رای الیوم، تل آویو این رخداد را تایید کرد اما سخنگوی ارتش آن مدعی خنثی سازی این عملیات در نزدیکی گذرگاه مرزی «کرم ابوسالم» در شرق رفح شد و اینکه یک کشته و چند زخمی بیشتر نداشته است.

صرف نظر از شمار کشته شدگان صهیونیست، این اقدام مقاومت و عملیات پشت دیوار حائل به منزله این است که مقاومت فلسطین هنوز ابتکار عمل را در دست و توان طراحی حمله و انجام آن را دارد.

این رسانه اضافه کرد: اینکه سخنگوی ارتش اسرائیل شمار کشته ها را اندک اعلام کرده، موضوعی عادی است، این ارتش یا تلفات را کم یا به شکل قطره چکانی اعلام می کند تا مبادا بر جبهه داخلی رژیم صهیونیستی تاثیر بگذارد، به ویژه آنکه به شدت به علت تلفات و خسارات و عدم تحقق اهداف جنگ دچار سردرگمی و سرخوردگی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا