اخبار یکاقتصادی

تایید تصویب توافقنامه‌ تجارت آزاد میان اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران

مشاور امور بین‌الملل و توافقنامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران، از تصویب توافقنامه تجارت آزاد میان اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران از سوی دومای روسیه خبر داد.

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، میرهادی سیدی ضمن تایید خبر تصویب توافقنامه تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، گفت: این موافقتنامه در ۴ دی ۱۴۰۲ به امضا رسیده بود و هم اکنون در مرحله تصویب ملی توسط مجالس قانونگذاری ایران و پنج کشور اوراسیا( روسیه، قزاقستان، ارمنستان، قرقیزستان و بلاروس) است.

وی ادامه داد: مجالس قانونگذاری موافقت‌نامه‌ها را امضا نمی کنند بلکه آن‌را به تصویب می‌رساند. در ایران و ۴ کشور اوراسیا نیز موافقتنامه تجارت آزاد در مسیر تصویب قرار دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه دومای روسیه توافقنامه‌ را تصویب کرد، گفت: این احتمال وجود دارد ظرف مدت یک هفته این توافقنامه از سوی رییس جمهور روسیه امضا شود و با تایید ریاست جمهوری روسیه تصویب ملی آن کامل خواهد شد.

بر اساس این گزارش، هدف از امضای این توافقنامه تسهیل تجارت بین کشورهای اوراسیا و ایران از طریق کاهش یا رفع موانع تعرفه‌ای و غیرتعرفه‌ای و حمایت از تعاملات اقتصادی و تجاری است.

در همین رابطه میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه گفت: چشم‌انداز این اتحادیه اطمینان از اجرایی شدن یک توافقنامه تجارت آزاد در مقیاس کامل با ایران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا