اخبار یکاقتصادی

پرداخت جایزه به مشترکان خوش‌مصرف آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از پرداخت جایزه خوش‌مصرفی به مشترکان این شرکت خبر داد.

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، محسن اردکانی با دعوت از تمامی مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران به صرفه‌جویی حداقل ۱۰ درصدی مصرف آب برای گذر بدون مشکل و نگرانی از تابستان گرم پیش رو، گفت: براساس دستورالعمل‌های تعیین شده، مشترکان پرمصرفی که مصارف خود را به زیر الگوی مصرف برسانند، به ازای هر مترمکعب مصرف کمتر از الگوی تعیین‌شده، جایزه خوش‌مصرفی به صورت بستانکاری در قبوض آنان لحاظ می‌شود.

به ‌گفته وی، مشترکان خوش‌مصرفی نیز که مصارف آنان در سال گذشته زیر الگوی تعیین‌شده بوده است، در صورت کاهش هر مترمکعب مصارف خود، جایزه خوش‌مصرفی دریافت می‌کنند.

وی الگوی مصرف تعیین شده برای هر خانوار تهرانی را ۱۲ مترمکعب در ماه اعلام و تصریح کرد: هم‌اکنون مشترکانی که الگوی مصرف تعیین‌شده را رعایت می‌کنند، در صورت کاهش مصارف خود، بیش از دو برابر مبلغ پرداختی قبلی جایزه خوش‌مصرفی دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران سپس درباره آخرین وضعیت تامین آب شهروندان و مشترکان این شرکت، اظهار داشت: امسال چهارمین سال پیاپی خشکسالی را سپری می‌کنیم و یک ناترازی بین منابع و مصارف به علت خشکسالی‌های گذشته وجود دارد اما توانمندی‌ها و مجاهدت‌ها و تلاش شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر همکاران شرکت جبران‌کننده ناترازی موجود است.

وی با بیان اینکه شرکت آبفای استان تهران با افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع و سامانه‌های توزیع و مدیریت مصرف، در تلاش برای ایجاد تراز بین منابع و مصارف است، گفت: در سال‌های گذشته، هوا به تدریج گرم می‌شد و سامانه‌های توزیع که برای فصول گرم و سرد دارای تنظیمات فنی متناسب با شریط آب و هوایی هستند، به تدریج برای شرایط جدید آب و هوایی آماده بهره‌برداری می‌شدند.

وی افزود: اما امسال ناگهان در روزهای هشتم و نهم خردادماه حدود هفت تا هشت درجه دمای هوا افزایش یافت و وضعیت دمای هوا از شرایط خنکای بهاری به گرمای اواسط تابستان تغییر یافت و شهروندان به یکباره ضمن شستشو و آبگیری کولرهای آبی، سامانه‌های سرمایشی خود را به صورت مستمر وارد مدار بهره‌برداری کردند به‌گونه‌ای که در روز ۹ خردادماه امسال مصرف آب شهر و استان تهران با مصرف ۱۰ مردادماه سال گذشته معادل و شبکه دچار شوک شد که تجربه نادری برای شرکت بود.

اردکانی تصریح کرد: با این وجود و با تلاش همکاران، کمترین تاثیر و شوک به شبکه وارد شد و به جز نقاط محدودی به‌ویژه در شهر شهریار واقع در محدوده شرکت آبفای غرب استان تهران که کمبودهایی به دلیل افت فشار ایجاد شد، وضعیت شبکه سایر مناطق ازجمله پایتخت در شریط عادی و نرمال است ضمن آنکه با اقدام‌های خوبی که در شهریار توسط همکاران انجام گرفته، تاکنون بیش از ۹۵ درصد از مشکل افت فشار آب برطرف شده است و با اقدامات تکمیلی که در حال انجام است ظرف مدت کوتاهی، مشکل به طور کامل رفع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: البته در نسیم‌شهر واقع در محدوده آبفای جنوب‌غرب استان تهران تماس‌های محدودی به دلیل افت فشار آب ثبت شد وبا اقدام‌های اصلاحی در شبکه، بفوریت مشکل مرتفع شد و در جنوب‌شرقی نیز که همه ساله در شهرستان‌های پاکدشت، ورامین و پیشوا دچار چالش‌های عمده‌ای به لحاظ تامین آب بودیم، با اقدام‌هایی که در یک سال گذشته انجام شده است، شبکه در شریط عادی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران از شهروندان درخواست کرد: با دستکم‌ ۱۰ درصد صرفه‌جویی، همچون گذشته این شرکت را همراهی کنند تا تابستان گرم پیش رو را بدون کمترین مشکل و نگرانی پشت سر بگذاریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا