خبر ویژهسیاسی

دومین نشست گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان، شنبه در تهران برگزار خواهد شد

دومین نشست گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان شنبه ۱۹ خرداد به میزبانی ایران در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه برگزار می‌شود.

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، سیدرسول موسوی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی در ارتباط با دومین نشست گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان در فضای مجازی نوشت: تهران روز شنبه ۱۹ خرداد میزبان نشست گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان خواهد بود.

وی افزود: رایزنی نمایندگان ویژه ایران، پاکستان، چین و روسیه در خصوص آینده افغانستان در دستور کار این نشست قرار دارد.

مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: نشست تهران پیام آور صلح، ثبات، توسعه برای افغانستان و منطقه در پرتو همکاری و همگرایی منطقه‌ای خواهد بود.

دومین نشست گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان، با حضور نمایندگان ویژه ایران، چین، روسیه و پاکستان در امور افغانستان فردا – شنبه ۱۹ خرداد ماه – به میزبانی ایران در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه برگزار می‌شود.

اولین نشست گروه تماس منطقه‌ای درباره افغانستان بهمن ماه ۱۴۰۲ و به پیشنهاد و ابتکار جمهوری اسلامی ایران در کابل برگزار شد و در این نشست نمایندگان ویژه و سفرای کشورهای منطقه و همسایه افغانستان حضور داشتند.

موسوی: دومین نشست گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان، شنبه در تهران برگزار خواهد شد

بنابر اعلام برخی از رسانه ها، آصف علی خان دُرانی نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان برای شرکت در نشست گروه تماس منطقه‌ای به تهران سفر خواهد کرد.

ضمیر کابلوف فرستاده ویژه روسیه در امور افغانستان نیز روز سه‌شنبه خبر داده بود که نشست گروه تماس تحت فرمت مسکو درباره افغانستان روز هشتم ژوئن (شنبه-۱۹ خرداد) در تهران برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا