خبر ویژهسیاسی

گره‌گشایی وزیر کشور از مشکلات خراسان‌شمالی

وزیر کشور امروز پنجشنبه در سفر به خراسان شمالی برای بررسی روند اجرای مصوبات اقتصادی سفرهای گذشته و بازدید میدانی از طرح‌های عمرانی قابل اجرا مهمان مردم دیار «قومیت‌ها» شد و از نزدیک در جریان طرح های عمرانی نیمه تمام استان قرار گرفت.

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، «احمد وحیدی» صبح امروز وارد فرودگاه شهدای بجنورد شد و مورد استقبال استاندار و مسوولان استانی قرار گرفت.

وزیر کشور در بدو ورود به دیدار نماینده ولی فقیه در استان رفت و سپس از طرح انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی خراسان و پل در معرض رانش زمین خندقلوی بجنورد بازدید کرد و استاندار خراسان شمالی، معاون عمرانی استانداری و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی وزیر کشور را همراهی کردند.

سفر وحیدی به خراسان شمالی در حالی رقم خورد که استفاده پساب بجنورد در پتروشیمی خراسان از مصوبات سفر پر خیر و برکت رییس جمهور شهید در سال ۱۴۰۱ به خراسان شمالی بود و آیت الله رییسی در سفر خود به استان دستور صریح در اجرای این طرح را داد.

همچنین محور بجنورد- آشخانه در محل دوراهی روستای خندقلو در بهار سال ۹۹ از دامنه پایین دست شروع به رانش و موجب تخریب ۱۳۰ متر از باند جنوبی و ۲۰۰ متر از باند شمالی شد و مرمت جاده به صورت موقت انجام و ادامه اجرای این طرح به اعتبارات ویژه نیاز دارد.

گره‌گشایی وزیر کشور از مشکلات خراسان‌شمالی/ گزارش بروزرسانی می شود

وزیر کشور امروز (پنجشنبه) در بدو جریان سفر به خراسان شمالی با حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بجنورد دیدار کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در این دیدار گفت: این استان بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند و این نشان از ولایتمداری مردم این خطه است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری به ظرفیت‌های مختلف استان در بخش‌های کشاورزی، دامپروری و گردشگری اشاره کرد و گفت: باید این ظرفیت های استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

گره‌گشایی وزیر کشور از مشکلات خراسان‌شمالی/ گزارش بروزرسانی می شود

وزیر کشور همچنین از طرح انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی خراسان بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اجرای این طرح قرار گرفت.

استفاده پساب بجنورد در پتروشیمی خراسان از مصوبات سفر پر خیر و برکت رییس جمهور شهید در سال ۱۴۰۱ به خراسان شمالی بود و آیت الله رییسی در سفر خود به استان دستور صریح در اجرای این طرح را داد و اینک که کمتر از یکسال از آن می گذرد، این طرح با شتاب خوبی در حال اجرا است و تا آبان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

طرح استفاده از پساب بجنورد در پتروشیمی خراسان با هدف استفاده از آب خاکستری در صنایع خردادماه امسال بهره برداری می شود.

پتروشیمی خراسان بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال شرق کشور است که با استمرار تولید برای بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.

گره‌گشایی وزیر کشور از مشکلات خراسان‌شمالی/ گزارش بروزرسانی می شود

وزیر کشور در بازدید از طرح پساب پتروشیمی خراسان گفت: طرح انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی خراسان یادگار شهید جمهور است و این طرح مهم تا پایان خردادماه جاری به بهره برداری می رسد.

احمد وحیدی اظهار کرد: پتروشیمی که از ضروریات منطقه است قبلا با آب شرب تغذیه می شد و سالانه ۵.۵ میلیون متر مکعب آب مصرف می کرد و انتقال طرح پساب می تواند بسیاری از مشکلات آبی این واحد صنعتی را برطرف کند.

وی بیان کرد: وی اضافه کرد: گام های بزرگی در این راستا برداشت شده است و تا پایان خردادماه جاری این طرح به بهره برداری می رسد.

وزیر کشور در خصوص انتخابات پیش رو نیز گفت: منتظر اعلام تایید صلاحیت ها شورای نگهبان هستیم تا تبلیغات کاندیداها آغاز شود.

وی بیان کرد: احراز هویت های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری الکترونیکی انجام شد و در صدد هستیم تا اخذ رای الکترونیکی در تعدادی از کلانشهرها انجام می شود.

 

گره‌گشایی وزیر کشور از مشکلات خراسان‌شمالی/ گزارش بروزرسانی می شود

وزیر کشور در ادامه از پل «خندقلو» واقع در محور بجنورد به شهرستان سملقان که در معرض رانش زمین قرار دارد بازدید و بر سرعت بخشی و ترمیم این محدوده تاکید کرد.

محور بجنورد- آشخانه در محل دوراهی روستای خندقلو در بهار سال ۹۹ از دامنه پایین دست شروع به رانش و موجب تخریب ۱۳۰ متر از باند جنوبی و ۲۰۰ متر از باند شمالی شد و مرمت جاده به صورت موقت انجام شد.

علت یابی این موضوع در سال ۹۹ با انجام مطالعات رانش و تحلیل پایداری با مهندسان مشاور قرارداد منعقد شد و در بررسی های صورت گرفته علت اصلی بروز مشکلات، وجود خاک‌های دستی زیر باند شمالی، بالا آمدن آب های زیر زمینی و رانش در اثر تغییر مسیر جریان آب‌های سطحی و زیر زمینی اعلام شد.

اردیبهشت ماه پارسال نیز عملیات اجرایی این طرح آغاز و در حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ متر مکعب عملیات خاکبرداری در محل انجام شد و اقدامات لازم برای زهکشی باند شمالی به صورت عرضی و طولی انجام و در نهایت پس از حدود ۲ ماه محور باند شمالی تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مقاوم سازی، مرمت و تثبیت این محور در حال پیگیری است اما این زخم هر از چندگاه سرباز کرده و تردد خودروها را با مشکل و چالش روبه رو می کند، مسوولان می گویند برای تکمیل اقدامات مربوط به ایمن سازی با توجه به مستعد بودن زمین به رانش باید مورد مطالعه قرار گیرد.

وزیر کشور در ادامه در شورای اداری شهرستان تازه تاسیس مانه استاندار خراسان شمالی حضور یافت و به بررسی مشکلات این شهرستان پرداخت.

استاندار خراسان شمالی در این جلسه گفت: ۲۸ هزار و ۲۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن استان در حال ساخت است که بهره برداری از چهار هزار واحد آن در دستور کار قرار دارد.

محمدرضا حسین نژاد افزود: ساخت حوزه علمیه بزرگ امام خامنه ای، تکمیل سد گلمندره با اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال، روکش و آسفالت ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی و گازرسانی به ۱۰۰ درصد از نقاط استان مهمترین فعالیت هایی بود که در دوران خدمت شهید جمهور در این خطه انجام شد.

وی اضافه کرد: مجوز ماده ۲۳ برای انتقال آب های زیرزمینی سرانی به نقاط دیگر استان کار بزرگی بود که در دولت سیزدهم رقم خورد و با اجرای این طرح
فیبر نوری در سراسر استان تا پایان خردادماه بهره برداری خواهد شد.

حسین نژاد ادامه داد: ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار در دولت سیزدهم سرمایه گذاری خارجی جذب و ۱۲۴ میلیون دلار صادرات از این استان انجام شد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، گرمه، جاجرم، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: استقرار ادارات در شهرستان تازه تاسیس مانه برای خدمات رسانی بهتر و رفاه شهروندان ضروری است و این موضوع باید در اولویت دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

محمد مهدی شهریاری اظهار کرد: بسیاری از ادارات در مانه با وجود ارتقای این بخش به شهرستان مستقر نشده‌اند و مردم برای ساده ترین خدمات به مرکز استان مراجعه می کنند.

دیگر نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اقدامات ارزشمندی برای ارتقای شاخص راه روستایی استان در دوران خدمت شهید جمهور انجام شد اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم.

سیدمحمد پاکمهر افزود: همچنین در حوزه سدسازی نیز اقدامات ویژه ای انجام شده است که سد گلمندره یکی از طرح های موثر است.

وزیر کشور در جلسه شورای اداری شهرستان مانه با اشاره به نقش دولت سیزدهم در توسعه و عمران گفت: رییس جمهور شهید توجه ویژه به مناطق محروم و کم برخودار داشت و به صورت میدانی مشکلات مردم را بررسی می کرد.

احمد وحیدی اظهار کرد: ذکر خیر شهدای خدمت در تمامی محافل و جلسات در جریان است و شهید جمهور در این مدت به گونه ای فعالیت کرد که خدمات ماندگاری را برای مناطق محروم به جا گذاشت.

وی تصریح کرد: همه ما باید رهرو صدیق این شهید بزرگ باشیم و همانند او جهادی کار کنیم.

تاسیس شهرستان «مانه» به عنوان دهمین شهرستان استان تیرماه ۱۴۰۲ در هیات دولت مصوب شد.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

این استان در سال ۱۳۸۳ پس از تقسیم خراسان بزرگ به سه استان در جغرافیای سیاسی کشور پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا