اخبار یکاقتصادی

ایجاد پلتفرم برای رصد جزئیات فرایند مرسولات پستی تا مقصد

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: در حال طراحی یک پلتفرم هستیم تا مشتریان از همان ابتدا نزدیک‌ترین، به صرفه‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر را به شکل هوشمند برای ارسال مرسوله انتخاب کند و سامانه به صورت هوشمند تشخیص دهد که مرسوله چه سیری را برای رسیدن به مقصد طی کند.

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، با اعلام این خبر، اظهار داشت: برنامه ما این است که به محض دریافت مرسوله در باجه، سیستم تشخیص دهد که بسته چه فرایندی را طی کند و حتی نامه‌رسان نیز در همان ابتدا مشخص شود. تلاش ما این است که تا پایان دولت سیزدهم این پلتفرم رونمایی شود. البته راه‌اندازی این پلتفرم پیچیده و سخت است که البته بخش عمده‌ای از آن را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های سورتینگ هوشمند اکنون در پنج مرکز استان کشور خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، فارس و اصفهان در حال فعالیت هستند. برنامه این است که با توجه به آزمایش موفقی که در سورتینگ جوف و ربات داشتیم، در استان‌های کرمان، همدان، یزد، سیستان و بلوچستان و خوزستان نیز پیاده‌سازی کنیم تا هم در سرعت و هم قیمت تمام شده هزینه تاثیر بگذارد.

مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه هوشمندسازی شبکه پستی کشور توانسته در برخی مسیرها باعث کاهش زمان رسیدن مرسوله به مقصد شود، گفت: هوشمندسازی فرایندهای پستی باعث شده در برخی مسیرهای مستقیم حتی تا یک روز نیز کاهش زمان رسیدن مرسوله به دست مشتری را شاهد باشیم.

لیائی تاکید کرد: در برخی استان‌ها مسیرها طولانی‌تر شده‌اند؛ اما شاخص سیر زمانی تنها یکی از چندین شاخص مهم در فرایند پستی است. در این مسیرهای طولانی گاهی کیفیت افزایش و قیمت تمام شده کاهش یافته است.

معاون وزیر ارتباطات گفت: در گذشته اتفاق می‌افتاد که یک کامیون با نصف بار از زاهدان راهی تهران شود، اما اکنون با توجه به سامانه‌های جدیدی که طراحی شده است، می‌توان تشخیص داد که کامیون چه زمانی پر می‌شود یا در مسیر می‌تواند از کجا مرسوله را جمع کند تا بار تکمیل شود. این اتفاق ممکن است کمی مسیر را طولانی کند؛ اما قیمت تمام شده را کاهش می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا