اخبار یکاقتصادی

متحول شدن مدرسه‌سازی خراسان‌شمالی با ساخت ۶۹۸ کلاس در دولت سیزدهم

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: دولت سیزدهم با نوسازی ۶۹۸ کلاس درس در گستره ۱۱۱ هزار و ۷۱۶ مترمربع از سال ۱۴۰۰ تاکنون در استان توانست تحول بزرگی در این راستا انجام دهد.

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، امین فلاح روز چهارشنبه اظهار کرد: در مجموع ۲۰۲ طرح آموزشی با ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی و ساخت مدارس استان در دولت سیزدهم هزینه شد که اقدامی ارزنده برای ارتقای زیرساخت های آموزشی محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: سرانه فضای آموزشی در استان با اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم از ۵.۲۸ مترمربع به ۵.۷۲ مترمربع ارتقا یافت و اکنون ۸۵ طرح آموزشی با بیش از ۸۶ هزار مترمربع در دست اجرا است که گامی موثر برای ارتقای این شاخص به شمار می‌رود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی، ساخت چهار استخر دانش آموزی با ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار، استاندارد سازی سیستم گرمایشی در ۱۱۵ کلاس درس با ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار را از دیگر اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: همچنین در این دولت ۳۵ باب نمازخانه به گستره ۲ هزارو ۴۵۰ مترمربع در مدارس استان ساخته و در این زمینه ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

ساخت ۱۰ زمین چمن در مدارس استان

وی درباره اجرای طرح‌های ورزشی در مدارس استان گفت: احداث یک سالن ورزشی دانش آموزی با ۳۵ میلیارد ریال اعتبار و وسعت ۸۳۵ مترمربع و ساخت ۱۰ زمین چمن مصنوعی با ۹۰ میلیارد ریال اعتبار از اقدامات انجام شده در این دولت برای ارتقای زیرساخت های ورزش دانش آموزی استان است.

فلاح گفت: همچنین ۲ خوابگاه دانش آموزی استان با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار احداث شد و برای آسفالت محوطه مدارس به وسعت ۱۲۰ هزار مترمربع ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تامین و هزینه شد.

وی افزود: خرید تجهیزات ورزشی و کمک آموزشی هنرستان ها به میزان ۵۴۰ میلیارد ریال و خرید تجهیزات گرمایشی و سرمایشی برای مدارس به میزان ۲۵۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم در این استان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون ۱۱ درصد از مدارس استان نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم سازی است و ۸۹ درصد از مدارس استان مستحکم است.

 

عملکرد آموزشی دولت سیزدهم در خراسان شمالی
طرح اعتبار
ساخت چهار استخر ۲۸۰ میلیارد ریال
استاندارد سازی سیستم گرمایشی ۱۱۵ کلاس درس ۲۷۰ میلیارد ریال
ساخت ۳۵ باب نمازخانه ۲۲۰ میلیارد ریال
ساخت ۲ خوابگاه دانش آموزی ۶۰ میلیارد ریال
ساخت ۱۰ چمن مصنوعی ۹۰ میلیارد ریال
ساخت یک سالن ورزشی ۳۵ میلیارد ریال
محوطه سازی ۲۰۰ میلیارد ریال
خرید تجهیزات ورزشی ۵۴۰ میلیارد ریال
خرید تجهیزات گرمایشی و سرمایشی ۲۵۰ میلیارد ریال

 

سرانه فضای آموزشی در خراسان شمالی ۵.۷ مترمربع و در کشور ۵.۲ مترمربع است و این استان در این شاخص در جایگاه ۱۷ استان های کشور قرار دارد، این استان در طبقه بندی های وضعیت سرانه آموزشی در وضعیت زرد قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا