خبر ویژهسیاسی

خطرناکترین نبرد ارتش اسرائیل به جان هم افتادن ژنرال‌ها است

یکی از تحلیلگران صهیونیست خطرناکترین نبرد ارتش رژیم صهیونیستی را به جان هم افتادن کنونی ژنرال‌های این رژیم با یکدیگر دانست.

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، «یوسی یهوشواع» تحلیلگر امور نظامی روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» گفت: اسرائیل در حال حاضر در چند جبهه درحال جنگ است. این جبهه ها شامل جبهه شمال با حزب الله و جبهه های نوار غزه، سوریه، کرانه باختری، عراق و یمن است.

وی گفت: خطرناکترین نبرد ارتش در حال حاضر درگیری جاری و داخلی میان ژنرال‌های ارتش اسرائیل است. ژنرال‌هایی که هر روز بر شمار آنها افزوده می‌شود، از هرتزی هالیوی رئیس ستاد ارتش می‌خواهند که کلید را تحویل و فورا از سمت خود استعفا دهد.

یهوشواع در همین راستا از درگیری لفظی شدید میان ژنرال هالیوی و ژنرال «ساعار تسور» فرمانده لشکر پنجم ارتش رژیم صهیونیستی پرده برداشت که در مقر فرماندهی ارتش در تل آویو رخ داد.

این تحلیلگر به نقل از برخی منابع اعلام کرد که هالیوی تصمیم به برکناری ژنرال تسور گرفته است؛ در حالی که بسیاری از فرماندهان از تسور به عنوان یک فرمانده لایق سخن می گویند.

وی در ادامه به واکنش ژنرال تسور به تصمیم برکناری خود اشاره کرده کرد و نوشت: این ژنرال که به خونسردی معروف است، از کوره در رفته و خطاب به هالیوی گفته است که «من شکست خورده‌ام؟ من باید بروم؟ افراد زیادی مسئول شکست هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهر ۱۴۰۲) هستند و همچنان در سمت های خود باقی هستند و برکنار و طرد نشده‌اند».

یهوشواع فاش کرد: این جلسه بسیار متشنج بود. هالیوی در پاسخ به تسور گفت که «فرمانده اطلاعات نظامی استعفا داده است» و تسور جواب داده است: «اما بقیه چی؟».

این تحلیلگر در ادامه به نقل از یک فرمانده عالی رتبه ارتش رژیم صهیونیستی آورده است: ارتش سازمان خصوصی نیست و ژنرال هالیوی باید فورا از سمت خود استعفا دهد زیرا شکست خورده است. هر آنکه با شکست هفتم اکتبر در ارتباط است، باید برود.

از سوی دیگر، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیویستی نیز از درگیری لفظی خبر داد که در مرکز آموزشی وابسته به ارتش اشغالگر میان فرمانده کل ارتش و برخی ژنرالهای ارتش این رژیم رخ داده است؛ به طوری که آنها بر سر «هالیوی» فریاد زده‌اند.

پس از هشت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اشغالگر طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هشت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره بوده، شکست دهد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در مناطق مختلف نوار غزه و همچنین حمله به گذرگاه رفح از دست داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا