اخبار یکاقتصادی

آب گوارا، هدیه سید محرومان به ۴۳۲ روستای گلستان

جاری شدن آب گوارا در رگ‌های تشنه ۴۳۲ روستای گلستان از جمله خدمات ماندگار دولت سیزدهم است که نام شهید رئیسی را برای همیشه در یاد و خاطر ۴۵۲ هزار روستانشین این استان جاودانه کرد.

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، «محرومیت‌زدایی» یکی از وعده‌های رئیس جمهور شهید پیش از تکیه‌زدن بر صندلی پاستور بود؛ جمهور شهید نه تنها چندی پس از پیروزی در کارزار انتخابات بلکه در طول هزار روز از فعالیت جهادی خود در مسند ریاست جمهوری هیچ‌گاه محرومان را فراموش نکرد.

رئیس جمهور صادق‌الوعد تا آخرین روز خدمت، پای شعار محرومیت‌زدایی‌اش ماند، تاکید او برای حمایت از محرومان در حد شعار نبود و برای دستگیری از قشر کم‌درآمد جامعه و برداشتن موانع از پیش پای مناطق محروم مصمم بود برای همین لقب «سید محرومان» را از آنِ خود کرد.

یکی از گام‌هایی که دولت سیزدهم برای زدودن محرومیت از سیمای روستاها برداشت، اجرای طرح جهاد آبرسانی در ۱۰ هزار روستای کشور با هدف ارتقای شاخص دسترسی جمعیت روستایی کشور به آب آشامیدنی پایدار و بهداشتی بود که سهم گلستان از این طرح، آبرسانی به ۴۳۲ روستا با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بود تا با اتمام این پروژه، کام تشنه ۴۵۲ هزار روستانشین گلستانی سیراب شود.

گام بلند دولت شهید رئیسی برای توسعه آب و فاضلاب گلستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: توسعه زیرساخت‌های حوزه آب و فاضلاب، یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم در راستای تأمین آب شرب پایدار برای گلستانی‌ها است.

ابوالفضل رحیمی ادامه داد: خشکسالی‌های مداوم در کشور ضرورت توجه جدی به تأمین آب مورد نیاز مردم را به اولویت نخست دولت سیزدهم تبدیل کرد؛ به گونه‌ای که از همان روزهای آغاز به‌کار این دولت، رئیس‌جمهور در نخستین سفر خود به استان گلستان، گام‌های بلندی در حوزه تامین آب وهمچنین طرح نیمه‌تمام چندین ساله فاضلاب برداشت.

وی یکی از اقدامات شاخص دولت شهید رئیسی را تامین آب شرب ۴۳۲ روستای محروم استان با اجرای طرح ملی جهاد آبرسانی عنوان کرد و متذکر شد: به‌دنبال اجرای این طرح هزار و ٢٩١ کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال، ٧٢ باب مخزن، ١٠ ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز ٣٠ حلقه چاه با ۶ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان از پیشرفت فیزیکی ۳۳.۶ درصدی آبرسانی به ۴۳۲ روستای محروم گلستان خبر داد و حفر و تجهیز ۱۲۹ حلقه چاه آب شرب در راستای تامین آب پایدار در استان را بخشی دیگر از دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه آب و فاضلاب برشمرد.

به گفته رحیمی؛ اجرای ۶۰۸ کیلومتر عملیات خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب، احداث ۶ هزار و ۸۶۰ مترمکعب مخزن ذخیره آب شرب، اجرای عملیات احداث ۶ باب ایستگاه پمپاژ آب و همچنین بهسازی و مهندسی مجدد ۳۵۲ فقره چشمه و چاه از دیگر اقدامات دولت شهید رئیسی در گلستان بوده است.

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس پس از ۲۵ سال وقفه

وی با اشاره به عزم دولت سیزدهم برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام گفت: با تخصیص هزار و ۳۵۰ میلیارد ریالی، عملیات اجرایی تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان گنبدکاووس پس از ۲۵ سال وقفه طی ۲ سال در دولت شهید دکتر رئیسی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۱۲ درصدی به مرحله بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان دیگر اقدامات دولت شهید رئیسی در حوزه فاضلاب را اجرای عملیات شبکه جمع‌آوری فاضلاب به طول ۳۰ کیلومتر و احداث یک باب تصفیه‌خانه فاضلاب و ایستگاه پمپاژ فاضلاب در شهرستان گنبدکاووس با حجم ۱۷ هزار مترمکعب در شبانه‌روز عنوان کرد و افزود: این طرح از دیگر پروژه‌های نیمه‌تمام شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در حوزه فاضلاب بود که با عزم جدی و حمایت های دولت مردمی به مرحله بهره‌برداری رسید.

رحیمی تاکید کرد: با اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب در دولت مردمی شهید رئیسی ۱۴ شهرستان، ۳۳ شهر و ۸۳۴ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون نفر از خدمات این پروژه‌ها بهره‌مند شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا