اجتماعیخبر ویژه

افزایش ابر و وزش باد شدید در اغلب استان‌های کشور

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی امروز و روزهای آتی در اغلب نقاط کشور شاهد افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم بود.

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، پیش بینی کلی سازمان هواشناسی برای امروز -سه شنبه- در برخی مناطق شمال غرب و استان‌های مرکزی، قم، شمال اصفهان، زنجان، قزوین، شمال استان‌های تهران و البرز، دامنه‌های شمالی البرز واقع در مازندران و شرق گیلان، برخی نقاط شمال شرق کشور و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر و رگبار باران رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی کرده است.

روز چهارشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در نقاطی از همدان و شرق کردستان رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

پنجشنبه با گسترش بارش‌ها در استان‌های واقع در دامنه البرز مرکزی و شرقی، زاگرس مرکزی و جنوبی، شرق گیلان، غرب مازندران و بخش‌هایی از شمال شرق و همچنین نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها روز جمعه در ارتفاعات البرز مرکزی همچنین بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور نیز بارش رخ می‌دهد. شنبه بارش‌ها در مناطقی از شمال غرب و جنوب شرق ادامه خواهد داشت.

طی پنج روز آینده ریزش تگرگ در برخی مناطق مستعد و نیز وزش باد شدید و گرد و خاک همراه با سامانه بارشی دور از انتظار نیست.

در سه روز آینده در شمال شرق و نوار شرقی کشور به ویژه منطقه، زابل، شرق نواحی مرکزی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی در بعضی ساعت ها وزش باد شدید گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود. امروز خلیج فارس و تنگه هرمز و طی پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها امروز آسمان در پایتخت، صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده خواهد بود و این وضعیت تا شب ادامه دارد. بیشینه دمای تهران امروز ۳۲ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۲۰ درجه سانتی‌گراد است که در روزهای پایانی بیشینه دما تا ۲ درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا