خبر ویژهسیاسی

مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در لندن برگزار شد

آئین سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با حضور روسای مراکز اسلامی، مسئولین نهادهای ایرانی، دیپلمات‌های سفارت و جمعی از ایرانیان مقیم انگلیس در سفارت کشورمان در لندن برگزار شد.

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، این مراسم عصر دوشنبه (به وقت محلی) به میزبانی علی متین‌فر کاردار و سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس برگزار شد.

برنامه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سپس کاردار سفارت کشورمان ضمن تشکر از حضور افراد شرکت کننده بیان داشت: وقتی صحبت از امام خمینی (ره) می شود اندیشه‌های ناب ایشان در عرصه‌های مختلف سیاست داخلی و خارجی مورد توجه قرار می گیرد. نام امام خمینی (ره) در تارک تاریخ می‌درخشد و اندیشه های تابناک آن امام همام چراغ راهنمای جمهوری اسلامی ایرانی خواهد بود.

وی با اشاره به تاکید حضرت امام (ره) به قضیه فلسطین و تحولات اخیر در غزه گفت: امام خمینی (ره) از سال ۱۹۶۱ موضوع فلسطین، غاصب بودن اسرائیل و حمایت از مردم مظلوم و ستم دیده فلسطین را مورد توجه قرا دادند و آن را به ملت های مسلمان یادآوری می کردند. ایشان طی سال‌های پس از آن در مناسبت‌های مختلف و با توجه به شرایط خفقان دوران ستم شاهی به آن می پرداختند و این مسئله را زنده نگه داشتند.

متین‌فر اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام در سال ۱۳۵۸ آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس اعلام کرد و این روز، طی نیم قرن گذشته هر سال در همه کشورها و با گستردگی بیشتری در حال برگزاری است.

وی افزود: حمایت از مردم مظلوم فلسطین در دوران رهبری حضرت آیت الله خامنه ای با همان قوت ادامه داشته و راه و روش امام به خوبی به اجرا درآمده است. ایشان نیز تاکید دارند که ملت ها باید روز قدس را روز فریاد علیه غاصبین و جنایتکاران بدانند و با صدای بلند این فریاد را به گوش جهانیان برسانند تا دنیا بداند که قضیه فلسطین همیشه زنده است.

کاردار کشورمان در ادامه یادآور شد: از ابتدای دولت سیزدهم با حضور شهیدان رئیس جمهور و وزیر امور خارجه به عنوان فرزندان خمینی کبیر، حمایت از مردم فلسطین توجه ویژه داشت و با صدای بلند و رسا حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

وی افزود که با آغاز عملیات طوفان الاقصی، تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین ابعاد تازه‌ای به خود گرفت و حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه شهید کشورمان، طی ۸ ماه گذشته صدها ملاقات و مذاکره تلفنی با همتایان خارجی خود داشته و در این عرصه موفق تر از ده‌ها زیر خارجه کشورهای اسلامی عمل کردند.

متین‌فر گفت: یکی از شبکه های رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که شهید امیر عبداللهیان به اندازه سه وزیر خارجه علیه اسرائیل فعالیت کرد است.

مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در لندن برگزار شد

در ادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین علی عالمی رئیس و امام مجمع اسلامی جهانی سخنانی را درباره ویژگی‌های شخصیت حضرت امام خمینی (ره) مطرح کرد. وی امام راحل را مرجعی آگاه و فیلسوفی عارف خواند که با تکیه بر دستورات الهی و سیره اهل بیت موفق شد انقلاب شکوهمند اسلامی را به ثمر برساند.

حجت الاسلام و المسلمین عالمی صبر و استقامت را رمز موفقیت قیام امام توصیف کرد و گفت: خداوند کسانی را که در مشکلات صبر پیشه می‌کند دوست دارد و در قیامت پاداش بی‌حساب خواهد داد.

وی از وارستگی امام خمینی (ره)، اعتقاد راسخ ایشان به وعده‌های الهی و تاکید بر وحدت جامعه مسلمانان سخن گفت و افزود: شخصیت ایشان به دلیل تکیه بر دستورات الهی ماندگار است.

در پایان برنامه یکی از مداحان اهل بیت، برای امام راحل و شهدای خدمت مرثیه‌سرایی کرد و حضار اشک ماتم ریختند.

مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در لندن برگزار شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا