اجتماعیخبر ویژه

علم و فناوری و دانش‌بنیان‌ها دغدغه اصلی شهید رئیسی بود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با تاکید براینکه شهید رئیسی دانشگاه را کانون اصلی رفع مسائل مختلف در کشور می‌دانست، تاکیدکرد: توجه و حمایت از حوزه علم و فناوری از جمله دانش‌بنیان‌ها به منظور رفع سریع مسائل کشور، اصلی‌ترین دغدغه رئیس‌جمهور فقید بود.

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی قانون جهش تولید را بزرگترین حمایت و زیرساخت اقتصاد دانش بنیان در حمایت از توسعه علم و فناوری تا ۱۰ سال آینده عنوان کرد و با بیان اینکه، پیش‌نویس قانون جهش تولید نخستین بار در دولت دوازدهم تهیه و در کمیسیون علمی و فناوری مطرح و پس از آن در دولت مطرح شد، اما با آن مخالفت شد و این قانون را کنار گذاشتند.

وی ادامه داد: این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ قانون جهش تولید اقتصاد دانش بنیان در دولت سیزدهم مطرح شد و مجدد با مخالفت روبه‌رو شد، اما با پیگیری رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور تاکیدکرد: آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور شهید در واقع با هدف استفاده صنایع بزرگ از اعتبار مالیاتی و شکوفایی حوزه تحقیق و توسعه در کشور با جدیت پای تصویب و اجرای این قانون ایستاد.

وی تصریح کرد: برهمین اساس نیز درسال ۱۴۰۲ میزان ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار مالیاتی بواسطه قانون جهش تولید به دانش بنیان ها اختصاص یافت.

حوزه علم و فناوری، اصلی ترین دغدغه رئیس جمهور فقید بود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور همچنین بزرگترین تفاوت آیت الله رئیسی رئیس جمهور شهید با روسای جمهور دیگر را توجه ویژه به حوزه علم و فناوری و ایجاد بازار برای محصولات نوآورانه دانش بنیان ها عنوان کرد.

دهقانی فیروزآبادی افزود: آیت الله رئیسی معتقد بودند که دستاوردها و تجهیزات و محصولات نوآورانه دانش بنیان ها برای ارتقاء هرچه بیشتر بهره وری باید در بخش های مختلف از جمله همه بخش های صنعت، کشاورزی و سلامت استفاده شود.

وی افزود: ضمن اینکه، نگاه راهبردی به توسعه فناوری‌ها رو به آینده از دیگر تاکیدات آیت الله رئیسی در تمام صحبت ها، سخنرانی ها، دیدارهای داخلی و خارجی بود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور ادامه داد: همه دستگاه‌ها نیز در این راستا خود را موظف به پاسخگویی می‌دانستند و رونق بازار محصولات دانش بنیان‌ها در مجموعه های دولتی نیز در دولت سیزدهم رقم خورد به طوری که شرکت‌های دانش بنیان در ۳ سال گذشته ۱.۸ میلیارد دلار قرارداد با مجموعه های وزارت نفت داشتند.

شهید رئیسی دانشگاه را کانون رفع مسائل کشور می دانست

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری در این گفتگوی تلویزیونی شبکه افق که یکشنبه شب پخش شد، گفت: شهید رئیسی در واقع دانشگاه را کانون رفع مسائل مختلف در کشور می دانستند، یکی از تاکیدات آیت الله رئیسی در مقام رئیس جمهور توجه به نخبگان دانشگاهی و شنیدن دیدگاه های حتی منتقدان دولت و مشورت گرفتن از آنها بود.

دهقانی فیروزآبادی گفت: سال گذشته با امضاء توافق نامه‌ای با وزیر علوم و تحقیقات مقرر شد که از محل منابع اعتبار مالیاتی، ۲ هزار میلیارد تومان در اختیار پروژه‌های تحقیقاتی قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا