اجتماعیخبر ویژه

مدعیان خرید و فروش سوالات امتحانات نهایی به پلیس فتا معرفی شدند

رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش گفت: کاربران و کانال‌هایی که با سوءاستفاده از موضوع آزمون‌ها و ادعای لو رفتن و خرید و فروش سوالات به تشویش اذهان عمومی می‌پردازند را به پلیس فتا معرفی کرده‌ایم و به زودی با مجرمان برخورد قانونی می‌شود.

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، سیدامین رضوی نژاد اظهار داشت: نظارت بر فرایند آزمون ها پیش از هنگام طرح سوال تا دریافت توزیع در حوزه به طور کامل انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: انتشار سوالات قبل از شروع آزمون امکان پذیر نیست اما سوالات هر آزمون نیم ساعت پس از شروع در وبگاه مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش قرار می گیرد.

رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم از ابتدای خرداد امسال در امتحانات نهایی شرکت کرده اند و بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی سوابق تحصیلی این دانش آموزان در ورود به آموزش عالی تأثیر دارد.

رضوی نژاد گفت: در خردادماه امسال یک میلیون و۸۰۰ هزار دانش‌آموز در آزمون های نهایی شرکت می‌کنند، برای پایه یازدهم و دوازدهم از ۱۱ عنوان درس و برای پایه دهم ۱۲ عنوان درس آزمون های نهایی گرفته خواهد شد و آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، سوابق تحصیلی سهم ۵۰ درصدی دارد.

امتحانات نهایی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه پس از چند روز تاخیر در برگزاری، از روز پنجم خرداد با حضور حدود ۲ میلیون داوطلب آغاز شده است و تا چهارم تیرماه ادامه دارد.

امتحانات نهایی خردادماه با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تاثیر ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری امسال از حساسیت بیشتری برخوردار است از این رو آموزش و پرورش پیشتر عنوان کرده بود که به منظور آمادگی بیشتر دانش آموزان به ویژه پایه های دهم و یازدهم که برای نخستین بار امتحان نهایی خواهند داشت، از نوروز ۱۴۰۳ فرصت‌هایی برای آمادگی دانش آموزان مهیا شده است به طوری که آشنایی دانش آموزان با طراحی سوالات انجام شد و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا