اخبار یکاقتصادی

افزایش ۱۴ هزار مگاواتی مصرف برق کشور نسبت به سال قبل

میزان مصرف برق کشور روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۴ هزار مگاوات بیشتر شد.

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، افزایش دمای هوا این روزها در اکثر مناطق کشور سبب رشد مصرف برق شده است به طوری که روز گذشته (شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نیز با تشدید گرمای هوا میزان مصرف برق هم روند افزایشی خود را ادامه داد.

طبق آمار شرکت مدیریت شبکه برق کشور در ساعت ۱۲ و ۱۶ دقیقه روز شنبه میزان مصرف به عدد ۶۸ هزار و ۲۰۸ مگاوات رسید که نسبت به‌روز مشابه سال گذشته با ۵۳ هزار و ۵۱۲ مگاوات بیش از ۱۴ هزار مگاوات افزایش یافت.

در این ساعت بخش صنعت با پیک سایی انجام شده مصرف خود را کاهش داد و ۴ هزار ۹۸۳ مگاوات برق مصرف کرد.

روز گذشته پیش‌بینی‌شده بود میزان مصرف به ۶۵ هزار مگاوات برسد که ۳ هزار مگاوات از میزان پیش‌بینی‌شده فراتر رفت. شب گذشته در ساعت ۱۹ و ۴۶ دقیقه ۶۳ هزار و ۶۶۳ مگاوات برق مصرف شد که نسبت به شب مشابه سال گذشته که ۵۳ هزار و ۷۲۹ مگاوات بود بیش از ۹ هزار مگاوات افزایش داشت.

بخش صنعت با افزایش مصرف برق در شب گذشته ۵ هزار و ۵۵۶ مگاوات برق مصرف کرد. شب و روز گذشته ۶ هزار و ۷۰۲ مگاوات برق تولیدی کشور از محل انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین شد.

امسال هم وزارت نیرو باهدف تأمین برق پایدار برای مشترکان برنامه‌های مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف را تدوین کرده است. این برنامه در بخش مصارف خانگی با اختصاص پاداش و جوایزی به تعداد ۸۰ میلیون قرار است به روند بهینه‌سازی مصرف کمک کند. امسال برای مشترکانی که رعایت کنند ۳۰۰ خودروی ایرانی جایزه در نظر گرفته شده است.

از طرف دیگر شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق هم امسال برای تشویق مشترکان به مدیریت مصرف پویشی به نام باانرژی راه‌اندازی کرده است.

مشترکان می‌توانند با ورود به آدرس https://ba-energy.ir/ در این پویش شرکت کرده و از جوایزی که برای آن در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا