اخبار یکاقتصادی

بازگشت رونق به صنعت ساختمان در اردیبهشت ۱۴۰۳

شامخ کل ساختمان در اردیبهشت ۱۴۰۳ با رقم ۶۶.۶۷ در مقایسه با فروردین ماه، از وضعیت رونق صنعت ساختمان به واسطه شروع رسمی فعالیت های ساختمانی حکایت دارد.

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، با استناد به مجموع اظهارات فعالان ساختمانی در گروه های ساخت بنا، مهندسی عمران و فعالیت¬های ساخت و ساز تخصصی ساختمان، افزایش چشمگیر عدد شاخص کل در اردیبهشت ماه با رقم ۶۶.۶۷ در مقایسه با فروردین ماه (۳۳.۸۷)، بیانگر وضعیت رونق صنعت ساختمان به واسطه شروع رسمی فعالیت های ساختمانی از اردیبهشت ماه است. ( عدد شاخص کل بالاتراز ۵۰ است).

افزایش مولفه‌های ” سرعت انجام و تحویل سفارش و یا فرآیندکار”، ” موجودی مواد اولیه یا لوازم خریداری‌شده” و “میزان مصرف حامل‌های انرژی ” متاثر از افزایش قابل توجه “میزان سفارشات جدید مشتریان” در دوره اخیر است.

همچنین کاهش چشمگیر”قیمت محصولات تولیدشده (خدمات ارائه شده)” در نتیجه ی کاهش” قیمت خرید مواداولیه یا لوازم موردنیاز” از عوامل حائز اهمیت در تشدید فعالیت های صنعت ساختمان در این دوره است.

گفتنی است، مولفه “انتظارات در ارتباط با فعالیت‌های شرکت در ماه آینده” با رقم ۶۰.۷۵ نوید بخش تداوم رونق فعالیت های ساختمان و ساخت و ساز در ماه آتی است. انتظار می رود برنامه ریزی مناسب و حفظ ثبات در نرخ ارز بتواند اثرات بسزایی در احیای فعالیت های ساخت و ساز و خدمات ساختمانی در دراز مدت داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا