اجتماعیخبر ویژه

خرید بیش از ۸ هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در دولت سیزدهم

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در حوزه تجهیزات پزشکی انقلابی بزرگ در دولت سیزدهم انجام شد، گفت: بیش از هشت هزار میلیارد تومان تجهیزات در مراکز درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توزیع شد.

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، سعید کریمی روز شنبه در افتتاح بخش های بیمارستان کودکان مفید افزود: در حوزه بهداشت و درمان تحول بزرگی در دولت سیزدهم انجام شد به‌طوریکه ۱۶ هزار تخت بستری اطفال که از این تعداد ۴ هزار تخت تخصصی است، در این دوره به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه ۲۴ بیمارستان در حوزه کودک فعال است، اظهار داشت: در حوزه ماندگاری پزشکان نیز طی ۲ سال اخیر کای پزشکی سه برابر شد، در حالیکه در دوره های دیگر تعرفه های پزشکی چنین رشدی نداشته است.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: پنج سال بود که اجازه نفس کشیدن به پزشکان ما نمی دادند و با افزایش تورم درآمد آنها ثابت بود، الان دستمزد آنها افزایش چشمگیری یافته و سقف پزشکان برداشته شده و برای ماندگاری پزشکان نیز علاوه بر حقوق ثابت ، مبلغی هم برای آنها روزانه در نظر گرفته شده است‌.

به گفته کریمی، رایگان شدن کودکان زیر هفت سال، در شورای عالی بیمه مصوب و بودجه آن تصویب شده و جزو تعهدات دولت است.

وی اظهارداشت: ۱۷۰ میلیارد تومان برای بیمارستان تک تخصصی برای اجرای طرح درمان رایگان کودک زیر هفت سال اختصاص یافته که این طرح افتخاری برای نظام سلامت است‌.

وی ادامه داد: مهاجرت پزشکان به نظام سلامت آسیب می زند، اما با کارهای بزرگی که در دولت سیزدهم انجام شده، اکنون هزار و ۷۰۰ پزشک تمام وقت و ۲ هزار و ۵۰۰ پزشک نیمه وقت به مجموع پزشکان اضافه شده و اکنون تعرفه پزشکی بخش خصوصی و دولتی همسان شده و هدف آن است پزشکان در بیمارستان کار کنند و مردم با خیال راحت درمان شوند.

بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان بیمه به بیمارستان های دانشگاههای علوم پزشکی بدهکارند

وی به بدقولی بیمه ها اشاره کرد و گفت: تاخیر در پرداخت مطالبات از سوی بیمه خسارت به مراکز درمانی وارد می کند، بطوریکه بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان بیمه به بیمارستان های دانشگاههای علوم پزشکی بدهکارند و امیدواریم پرداختی ها تسریع شود.

خرید بیش از ۸ هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در دولت سیزدهم

راه‌اندازی بیمارستان کودکان مفید ۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز از راه اندازی بیمارستان کودکان مفید ۲ خبر داد و گفت: با توجه به حجم زیاد مراجعات کودکان به این بیمارستان، قرار است بزودی شماره ۲ این مرکز درمانی نیز در جهت ارایه خدمات بیشتر و باکیفیت به بیماران ایجاد شود.

علیرضا زالی افزود: بسته ویژه نیز برای پرستارانی که در بیمارستان های ویژه کودکان کار می کنند نیز قرار است بزودی ارایه شود و این اقدام به ماندگاری پرستاران کمک می کند زیرا کار آنها در بخش کودکان بسیار سخت و دشوار بوده است .

وی ادامه داد: در ۲ سال گذشته دستگاه های تصویربرداری بیمارستان با چالش مواجه بود که مجموعه تصویربرداری مجهز را در این مرکز درمانی ایجاد کردیم.

وی ،بخش مراقبتهای ویژه کودکان ،بخش حمایتهای تسکینی بیماران سرطانی ،داروخانه مرکزی ،واحد تست خواب،کلینیک تخصصی رشد و تکامل کودکان،بخش تزریقات ویژه بیماران خاص، آزمایشگاه بخش اورژانس ،دستگاه اکسیژن ساز و ساکشن مرکزی، بخش نفرولوژی را از دیگر پروژه های افتتاح شده بیمارستان کودکان مفید برشمرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا