خبر ویژهسیاسی

واکنش جهاد اسلامی فلسطین به اظهارات اخیر بایدن درباره نوار غزه

جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن ابراز شک و تردید نسبت به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره آتش بس در نوار غزه اعلام کرد: هر پیشنهادی را که توقف نسل‌کشی علیه ملت فلسطین را تضمین و مطالبات نیروهای مقاومت را تامین کند، ارزیابی می‌کنیم.

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: با شک و تردید نسبت به آنچه روز گذشته رئیس جمهور آمریکا مطرح کرد، می‌نگریم. این اظهارات به گونه‌ای است که گویی دولت آمریکا موضع خود را تغییر داده است؛ درحالی که جانبداری کامل (کاخ سفید) از رژیم صهیونیستی و سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های این رژیم و مشارکت با تل آویو در تجاوزگری علیه ملت ما با حمایت تسلیحاتی و دادن تمام ابزارهای قتل و ویرانی، همچنان واضح و علنی است و واشنگتن با تمام موسسات بین‌المللی که به دنبال محکوم کردن دشمن هستند، مقابله و آنها را تهدید می‌کند.

این جنبش تاکید کرد: هر پیشنهادی را که توقف نسل‌کشی علیه ملت فلسطین را تضمین و منافع و حقوق مردم فلسطین و مطالبات نیروهای مقاومت را برآورده کند، ارزیابی می‌کنیم.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد: پیشنهادی را که رئیس جمهور آمریکا درباره آن صحبت کرد، بررسی می‌کنیم و موضعی ملی اتخاذ خواهیم کرد؛ موضعی که توقف تجاوزگری، خروج کامل اشغالگران از نوار غزه ، امداد رسانی به مردم و تضمین بازسازی نوار غزه در چارچوب یک توافق روشن تبادل‌اسرا را تضمین کند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در سخنانی درباره جنگ علیه نوار غزه گفت که رژیم صهیونیستی پیشنهاد آتش‌بس جدیدی را ارائه کرده و این پیشنهاد از طریق قطر به جنبش حماس ارسال شده است.

بایدن افزود: تمرکز روی پایانی پایدار برای این جنگ بوده است. جنگی که همه گروگان‌ها (اسیران صهیونیست) را آزاد، امنیت اسرائیل را تضمین، شرایط بهتری را در نوار غزه بدون (به زعم بایدن) قدرت حماس ایجاد می‌کند و زمینه را برای یک راه‌حل سیاسی فراهم می‌کند که آینده بهتری را برای اسرائیلی ها و (به زعم بایدن) فلسطینی ها به طور یکسان فراهم می کند.

بایدن با بیان اینکه «می داند عده ای در اسرائیل (سرزمین اشغالی فلسطین) با این طرح مخالفت خواهند کرد»، ادامه داد: این واقعا یک لحظه تعیین کننده است.

پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با فشارهای گسترده داخلی بویژه از سوی خانواده اسیران صهیونیست برای بستن قرارداد مبادله اسیران با مقاومت فلسطین به جای ادامه جنگ روبرو است.

«یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز پیشتر با انتقاد شدید از کابینه جنگ این رژیم تأکید کرد که این رژیم اکنون گروگان دیوانگان شده است.

در حالی که نتانیاهو و متحدانش خواهان تداوم جنگ هستند، مخالفان آنها بر آتش بس و آزادی اسرای صهیونیست تاکید دارند. بسیاری از کارشناسان، هدف نتانیاهو از اصرار بر تداوم جنگ را حفظ حیات سیاسی و فرار از تعقیب قضائی به خاطر پرونده های فساد می دانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا