اخبار یکاقتصادی

رهبر انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) سخنرانی خواهند کرد

رئیس ستاد مرکزی مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد گفت: مراسم ۱۴ خرداد از ۸ صبح در حرم امام (ره) آغاز می شود و رهبر معظم انقلاب در این برنامه سخنرانی خواهند داشت.

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام محمد مهدی عرب انصاری روز شنبه در نشست خبری به منظور اعلام برنامه‌های مراسم ۱۴ خرداد سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و همچنین سالگرد قیام ۱۵ خرداد، گفت: مهمترین محور فعالیت ما بحث شناخت آرا و نظرات امام (ره) است.

وی افزود: مراسم ۱۴ خرداد از ۸ صبح در حرم امام (ره) آغاز می شود و رهبر معظم انقلاب در این برنامه سخنرانی خواهند داشت.

رئیس ستاد مرکزی مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد اظهار کرد: در شهرهای مختلف نیز در مصلی‌ها و مراکز شهرها، این مراسم نیز برگزار می‌شود.

عرب انصاری با اشاره به برنامه ۱۵ خرداد، گف: هر سال برنامه ۱۵ خرداد مورد احترام و بزرگداشت مردم ایران قرار می‌گیرد و در سراسر کشور برنامه تعظیم به شهدا و بزرگداشت خاطره ۱۵خرداد برگزار می شود، از این رو امسال به تناسب در دو نوبت صبح و عصر، برنامه‌ها در مراکز عمومی ـ مصلی‌ها، تکایا، مساجد جامع و مرقد شهدای گمنام برنامه‌هایی برای بزرگداشت حماسه ۱۵ خرداد برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در همه مراسمی که امسال به یاد امام و شهدای ۱۵ خرداد برگزار می‌شود، تجلیل و تکریم و یادبود شهدای خدمت همزمان را هم خواهیم داشت و ما در همه این برنامه‌ها یاد و نام آنها را گرامی می‌داریم.

رئیس ستاد مرکزی مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد یادآور شد: همزمان با برنامه تهران و مراکز استانها، در شهرها و عمده روستاهای کشور نیز این مراسم تشکیل خواهد شد.

عرب انصاری با بیان اینکه بعد از مراسم عاشورای حسینی که همگانی و عمومی است و در همه نقاط کشور برگزار می‌شود، دومین برنامه‌ای که تا این حد بسط و گسترش و در کشور جامعیت دارد و در نقاط مختلف برگزار می‌شود مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) و شهدای ۱۵ خرداد است، که از حرم امام(ره) تا اقصی نقاط کشور امتداد دارد، افزود: در شمال و جنوب و شرق و غرب و مرکز کشور، این برنامه ها بر پا می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین برنامه هایی در حسینیه جماران در تهران و زادگاه امام خمینی(ره) در شهر خمین و همچنین در منزل ایشان در قم و در نجف و ویژه برنامه ای هم در نوفل لوشاتو محل اقامت امام برگزار می‌شود. در کنار برنامه‌های عمومی و رسمی که در کشور خواهیم داشت، اعزام مبلغ به سراسر کشور را هم در دستور کار داریم و اکنون همه سخنرانان اعزام به سراسر کشور مشخص شدند و هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

رئیس ستاد مرکزی مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد یادآور شد: در تهران هم شاهد خواهیم بود که همه دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، تبلیغی، امنیتی و انتظامی و خدماتی دست به دست هم می‌دهند تا یک برنامه روان و مناسب را برای مردم آماده کنند.

عرب انصاری همچنین با بیان اینکه در آستانه یک آزمون دیگر قرار داریم، گفت: مردم ایران در انتخابات پیش رو، مسولیت خطیری برعهده دارند و با بصیرتی که از آنها سراغ داریم امیدواریم از این آزمون سرفراز بیرون بیایند و رئیس جمهور آینده با رأی قاطع و حضور حداکثری مردم بصیر و انقلابی عهده‌دار مسئولیت و تشکیل دولت جدید شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا