اخبار یکاقتصادی

تعیین سقف پذیرش مهاجران در هر استان/حمایت از سپرده‌گذاری بانکی اتباع ضرورت است

رئیس سازمان ملی مهاجرت به تعیین سقف مهاجران در هر استان اشاره کرد و گفت: همه استان‌ها رصد شده و هیچ کدام از استان‌ها به سقف مجاز ۱۰ درصد از کل جمعیت نزدیک هم نشده است؛ حتی استان تهران به عنوان پرجمعیت‌ترین استان دارای اتباع از سقف مجاز عبور نکرده است.

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، عبدالله مبینی روز شنبه در نشست مدیران کل اتباع استانداری‌های سراسر کشور اظهار داشت: ۴۰ طرح در حوزه مهاجران اجرا شده و در حال اجرا است که البته برخی از آنها در سطح کلان سیاست‌گذاری شد اما اکنون در سطح استان‌ها متوقف مانده است.

وی فضاسازی رسانه‌ای درباره موضوع سپرده‌گذاری را نادرست دانست و افزود: این طرح ۱۵ پروژه را در خود دارد که ظرفیت بزرگی هم برای اتباع و هم برای ساختار اقتصادی کشور است.

رئیس سازمان ملی مهاجرت، حمایت از طرح سپرده گذاری بانکی مهاجران را یک ضرورت توصیف کرد و درباره تعیین نقش برای همه دستگاه‌ها در حوزه اتباع اظهار داشت: وزارت کشور نباید در بروز مشکلات و موانع حوزه اتباع تنها بماند.

مبینی افزود: نباید در سختی‌ها دستگاه‌ها از بار مسئولیت خارج شده و تمامی بار را بر دوش وزارت کشور ‌و سازمان ملی مهاجرت بگذارند.

وی ادامه داد: در قوانین و دستورالعمل‌ها متولی همه موضوعات مربوط به اتباع مشخص شده و جایی برای تردید در ایفای وظیفه دستگاه‌ها ‌وجود ندارد.

رئیس سازمان ملی مهاجرت به طرح وثیقه اشاره کرد و گفت: این طرح اکنون در ۲ استان در حال اجرا است و باید موانع و مشکلات آن در میدان بررسی و مشکلات شناسایی و به سازمان گزارش شود.

۹۸ درصد روادیدی که وارد کشور می‌شود گردشگری است

مبینی، طرح‌هایی همچون انسداد مرز، سپرده گذاری، روادید و مواردی از این دست را اولویت دانست و افزود: اکنون ۹۸ درصد روادیدی که وارد کشور می‌شود گردشگری است و درصدی کمی از آن روادید اشتغال است.

تعیین سقف پذیرش مهاجران در هر استان/حمایت از سپرده‌گذاری بانکی اتباع ضرورت است

 

شایعه سازان حوزه اتباع کاسب هستند

رئیس سازمان ملی مهاجرت، کسانی که در حوزه اتباع به دنبال ایجاد حاشیه و شایعه سازی هستند را کاسب دانست و افزود: این افراد به دنبال شکست خود در حوزه‌های دیگر هستند.

مبینی، حاشیه سازی و شایعه پراکنی را فتنه ایجاد کردن میان دو ملت دانست و گفت: برخی در همکاری با دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه افکنی میان دو ملت هستند و از نفاق میان ما و مردم افغانستان به دنبال ایجاد تنش و تشنج هستند.

وی با بیان اینکه ترکیب جمعیتی هیچ استانی به دلیل حضور اتباع بهم نریخته است، تاکید کرد: شنیده می شود در برخی استان‌ها می گویند ترکیب مذهبی برخی از استان‌ها و شهرستان‌ها به دلیل اتباع خارج شده است که این شایعه صحت ندارد و تاکنون هیچ گزارش میدانی و آماری در این زمینه نداشتیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا