اخبار یکاقتصادی

سکه به کمتر از ۴۰ میلیون تومان رسید/قیمت طلا دیگر حباب ندارد

یک فعال بازار طلا و جواهر گفت: با توجه به ثبات در بازار ارز و همچنین کاهش اونس جهانی شاهد سیر نزولی قیمت‌ها هستیم، به طوریکه سکه طرح جدید که مدت‌ها در نرخ بالای ۴۰ میلیون تومان معامله می‌شد به کمتر از این رقم رسید و با نرخ ۳۹ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان قیمت خورد.

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، فعال بازار طلا و جواهر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، از ادامه ریزش قیمت‌ طلا و سکه خبر داد و افزود: امروز بازار جهانی تعطیل است و بازار ارز هم در هفته‌های گذشته روند با ثباتی را طی کرده و این موضوع باعث شده حباب قیمتی طلا به صورت کامل تخلیه شود.

وی ادامه داد: در دو روز گذشته نوسانی در بازار ارز و اونس جهانی شاهد نبودیم و مقایسه قیمت‌ها نشان می‌دهد نرخ‌ها نسبت به هفته گذشته روند نزولی داشته است و به نظر می‌رسد همین رویه تا پایان هفته ادامه داشته باشد.

کشتی‌آرای با بیان اینکه بازار روال عادی خود را طی می‌کند تصریح کرد: قیمت طلا و سکه بر مبنای نرخ ارز و همچنین اونس جهانی تعیین می‌شود و از آنجایی که نرخ ارز در روند با ثباتی قرار گرفته و اونس جهانی نیز در مسیر کاهش قرار دارد قیمت طلا و سکه کاهشی شده است.

به گفته وی، اونس جهانی ۲۳۳۳ دلار، سکه طرح قدیم ۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۳۹ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان، نیم سکه ۲۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، سکه یک گرمی، ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، هر مثقال طلا ۱۴ میلیون و ۱۵۵ هزار تومان، و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۲۶۷ هزار تومان است.

کشتی آرای معتقد است، پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها پایین بماند و بازار داخلی در آرامش کامل قرار دارد و در این هفته با همین روند به کار خود ادامه خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا