ورزشی

مورد عجیب خرید پرسرو صدای استقلال/ ضعیف‌تر از نبیل باهویی و مشابه با مهاجم سکونشین!

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

گوستاوو بلانکو، مهاجم آرژانتینی استقلال خرید موثری برای این تیم نشان نداده استجواد نکونام علاقه زیادی به گوستاوو بلانکو داشت و روی خرید این بازیکن هم به شدت اصرار کرد. در نهایت این بازیکن به استقلال آمد و بعد از مدتی هم مجوز بازی گرفت. بلانکو که خرید گران‌قیمت و پرسروصدایی برای آبی‌ها بود، از وقتی به استقلال آمده تقریبا در همه بازی‌ها فیکس بوده ولی کارایی زیادی نداشته است. بلانکو در مجموع حدود ۵۰۰ دقیقه برای استقلال بازی کرده و تنها یک گل مقابل تراکتور زده است.
این در شرایطی است که نبیل باهویی خرید خارجی پرسپولیس با وجود انتقادات بسیار شدیدی که از او می‌شد، رفته‌رفته شرایط بهتری پیدا کرده و البته در مقایسه با بلانکو آمار بهتری هم دارد. نبیل به مراتب کمتر از مهاجم خارجی استقلال بازی کرده ولی به غیر از گلی که برای پرسپولیس در بازی مقابل استقلال خوزستان به ثمر رساند، در بازی با شمس آذر هم یک پنالتی مهم برای تیمش گرفت و باعث پیروزی پرسپولیس شده است. همچنین باهویی در دیدار مقابل هوادار هم یک گل سالم زد ولی به اشتباه این گل مردود اعلام شد.
هرچند نکونام علاقه زیادی به بازی بلانکو دارد و او را مهاجم اصلی تیمش می‌داند، ولی در بازی با گل گهر این بازیکن را به دلیل عملکرد ضعیف در بازی‌های قبلی نیمکت‌نشین کرد و به آرمان رمضانی از ابتدا بازی داد. با این حال بلانکو انتخاب اول جواد است و احتمالا در بازی‌های بعدی هم شاهد حضور این بازیکن در ترکیب اصلی خواهیم بود.
زمان زیادی از حضور این مهاجم ۳۲ ساله و ۱۹۰ سانتی‌متری در فوتبال ایران و ترکیب استقلال نگذشته است. او نسبت به اوایل حضورش از نظر بدنی شرایط بهتری پیدا کرده و نشان داده پتانسیل خوبی برای بازی دارد ولی یک مهاجم گل‌زن نیست. با این وجود فرم بازی مهره سابق تیم‌های ایبار، مالاگا، رئال اوویدو، شاختار دونیتسک و … به‌گونه‌ای نبوده که بتوان او را یک بازیکن در حد مهاجمان خارجی موفق استقلال خطاب کرد.
استقلال سه مهاجم دیگر هم در ترکیب خود دارد که آماده به میدان رفتن هستند ولی با وجود بلانکو و باور جالب توجه نکونام به او، کارشان برای رسیدن به ترکیب اصلی سخت به نظر می‌رسد. در این میان شاید بیش‌ترین ناراحتی متوجه آرمان رمضانی باشد. بازیکنی که عملکرد خوبی را بر جای می‌گذاشت و در ۲ بازی متوالی گل زده بود اما ناگهان به نیمکت فرستاده شد.
حال باید دید در آینده گوستاوو بلانکو چه عملکردی خواهد داشت. آیا او می‌تواند در مسیر گل‌زنی قرار بگیرد و پاسخ اعتماد نکونام را بدهد یا قرار است بازهم شاهد ناکامی او در گل‌زنی باشیم؟ روندی که اگر بخواهد طولانی باشد، ممکن است آقای سرمربی را مجبور کند تا به دیگر بازیکنان خط حمله بیش‌تر میدان بدهد. فعلا مهاجم بلندبالای آبی‌ها در حدود ۵۰۰ دقیقه حضور در زمین فقط یک گل به‌ثمر رسانده است؛ آماری ضعیف‌تر نسبت به رمضانی و شبیه به ارسلان مطهری سکو نشین.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا