اقتصادی

بهترین مرجع راهنمای خرید نهال گردو سردسیری و گرمسیر

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

Noneبا توجه به سود تجاری و محبوبیت بالای نهال گردو اکثر مردم به دنبال احداث باغ گردو تجاری هستند.اما زمانی یک باغ میوه به درآمد مطلوب و اقتصادی خود می رسد که بهترین نهال گردو را انتخاب کرده باشید.بهترین نهال با توجه به موقعیت جغرافیایی سردسیر و گرمسیر هر منطقه مشخص می شود.
با «۱۰۰هزار شیبا جایزه» معامله رو شروع کن!✅ دریافت جایزه تبلیغ
نهال گردو رقم سودآوری است اما اگر آگاهانه و به درستی با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه انتخاب و خریداری شود.
مناطقی که ارتفاع از سطح دریا آنها بیشتر از ۱۰۰۰ متر است و دارای زمستان های بسیار سخت و تابستان های خنک هستند زمینه کاشت نهال گردو سردسیر را دارند.
در این مناطق هر رقم نهال میوه و هر نوع نهال گردویی کاشته نمی شود زیرا ممکن است گل های نهال یخ زده و دچار ریزش شود.
ارقامی که مقاومت بالایی به سرما داشته باشند نهال سردسیری می گویند.در عین حال مناطقی هستند که زمستان های معتدل و خنک و تابستان های بسیار گرمی دارند مثل شهرهای بندرعباس, قم و.. که بایستی نهال گردو گرمسیری مقاوم به گرما در این مناطق کاشته شود.
اگر نهال مقاوم به گرما را در مناطق گرمسیری مورد کاشت قرار ندهید ممکن است محصولات دچار سوختگی شوند.
جهت مشاهده بیش از ۲۷ رقم نهال گردو کلیک کنید.
در میان ۲۷ رقم نهال گردو ۳ نهال گردو سردسیری مقاوم به سرما با باردهی بالا وجود دارد که در ادامه به معرفی آن می پردازیم :
از بهترین و مقاوم ترین نهال گردوهای دنیا که پایداری عالی به سرما و اقلیم کوهستانی دارد می توان به نهال گردو فرنور پیوندی اشاره داشت.این نهال مناسب کاشت ارتفاعات بالا از سطح دریا از ۱۰۰۰ تا ۳۵۰۰ متر است.فرنور در شرایط ایده آل بازدهی حدود ۶ تا ۱۲ تن دارد.
گردو فرنور پیوندی دارای مقاومت عالی به بیماری بوده و از اولایل کاشت باردهی را آغاز می کند.
فرنور محصولات درشت با پوست کاغذی و مغز روشن تولید می کند.
از بهترین نهال گردو مناطق سردسیر و معتدل مناسب ارتفاعات بالا از ۴۰۰ تا ۱۴۰۰ متر که باردهی انبوه و یکدستی دارد و محصولات باکیفیتی تولید می کند چندلر است.
این نهال آمریکایی در شرایط ایده آل باردهی از ۷ تا ۱۲ تن دارد.
محصولات درشت با مغز پر و کیفیت عالی تولید می کند که از سال اول باردهی شروع شده و در سن شش سالگی به اوج خود می رسد.
چندلر دیرگل و زودبارده است که این ویژگی آن را منحصر بفرد و پرطرفدار کرده است.
گردوهای سفید و درشت چندلر بهترین گزینه برای بازار داخلی و خارجی است.اگر به دنبال نهال صادراتی هستید چندلر بهترین گزینه است.
یکی از نهال گردوها مقاوم به سرما که در ارتفاعات بالا از سطح دریا کاشته می شود و دارای بازدهی تجاری و پرسود است نهال گردو خوشه ای ژنوتیپ برتر می باشد.
این نهال مورد اصلاحیاتی قرار گرفته که دارای باردهی بالا, کیفیت مطلوب و محصولات یکدستی است.
گردو خوشه ای ژنوتیپ برتر باردهی تجاری بالایی در هر هکتار دارد.این نهال در شرایط ایده آل از ۶ تا ۱۲ تن باردهی داشته که از سال اول باردهی آغاز و از سال ششم باردهی انبوه می شود.یکی دیگر از نهال های اصلاح شده زودبارده سردسیری و گرمسیری نهال پسته است که باردهی تجاری داشته و از سال اول باردهی خود را آغاز می کند.
گردو پکان اولین و بهترین و محبوب ترین نهال گردو گرمسیری است که در اقلیم گرم به خوبی رشد کرده و به بازدهی می رسد.
پکان نهال آمریکایی است که در گرمترین مناطق پرورش می یابد.این نهال مقاومت بالایی به خشکی و گرما دارد.محصولات بی نظیر و باکیفیت بالایی تولید می کند که مغز آن نسبت به پوسته ۹۰ درصد است.
درشتی و طعم چرب پکان و مقاومت بالا به گرما و بیماری به همراه پوست کاغذی موجب استقبال بی نظیر از گردو پکان شده است.
این نهال را می توان در ارتفاعات ۱۰۰ تا ۲۵۰۰ متر از سطح دریا کاشت.مغز پکان قهوه ای است و ظاهری کشیده و بیضی شکل دارد.
شناخت و انتخاب و خرید نهال گردو مناسب و سازگار با شرایط اقلیمی منطقه کاشت در افزایش باردهی و بهره وری نهال بسیار تاثیرگذار است.
بهترین نهال گردو بایستی با توجه به موقعیت سردسیر و گرمسیر بودن منطقه مشخص شود.در این مطلب به نقل از نهالستان نوین گردو به معرفی بهترین نهال گردو سردسیری و گرمسیری با بازدهی بالا و کیفیت عالی پرداختیم.
نهال گردو فرنور, چندلر و خوشه ای ژنوتیپ برتر بهترین نهال گردو سردسیری بودند و نهال گردو پکان آمریکایی بهترین گزینه مناطق گرمسیری است.
تمامی نهال ها از این مرکز دارای کارت سلامت و بهداشت با قرنطینه استانی و شناسه معتبر و گارانتی اصالت می باشد. جهت مشاوره رایگان و خرید اینترنتی نهال گردو از نهالستان نوین گردو می توانید با کارشناسان نوین گردو در ارتباط باشید.
منبع خبر : نهالستان نوین گردو
آدرس وبسایت : gerdo.pro
شماره تماس : ۰۹۱۲۱۲۴۳۵۹۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا