اجتماعی

سرهنگ پاسدار وحید تیموری ، فرمانده بسیج ادارات تهران بزرگ: مطالبه گری؛روح بسیج است

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

چون خودم سحر خیزهستم بنابراین از آدم های سحر خیز خوشم می آید. یکی اما رو دست من بلند شده است یک بسیجی فعال و بسیار دوست داشتنی که اصالتا اهل سرزمین گردو ( تویسرکان) است این مرد سحر خیز وقت مصاحبه را برای هفت صبح تنظیم کرد. از قدیم گفته اند خداوند روزی را صبح زود تقسیم می کند و من چه سعادتی داشتم که در یک صبح دل انگیز بارانی در طبقه چهارم با سرهنگ پاسدار وحید تیموری ، فرمانده بسیج ادارات تهران بزرگ یک فنجان چای نوشیدم و به مناسبت هفته بسیج با او به گفت و گو نشستم در این مصاحبه جذاب بسیجی خاکی و خادم ملت از کار بی منت بسیجی ها سخن به میان آورد و گفت که ما یک سیستم اداری و یک سیستم غیر اداری داریم شاید اگر انرژی و فعالیت بیشتری که داریم خارج از سیستم اداری در خدمت اداره قرار دهیم بازده کار دو چندان می شود. به فرمایش حضرت آقا بخواهی انقلابی و جهادی عمل کنی باید خارج از چارچوب اداری و فراتر از آن هم وقت بگذاری در آن صورت آن کار نتیجه و ثمره بهتری برای ما خواهد داشت.
با وضعیت برنامه ها و اتفاقاتی که در کشور می افتد اگر بخواهی در چارچوب اداری کار کنی قاعدتاً نتیجه نمی‌تواند آن اثربخشی خودش را داشته باشد البته خارج از چارچوب اداری دلیل بر بی نظمی نیست بلکه مقصود من این است که برای رسیدن به نتایج مطلوب باید با سرعت بیشتری کار کرد.
فرمانده بسیج ادارات تهران بزرگ در ادامه گفت که بسبج در مجموعه های دولتی نقش های فراوانی دارد و می توان گفت نقش های مختلفی برای او تعریف شده که از برجسته ترین آن در حقیقت فرهنگ خدمت رسانی و یک کار بی منت است.

بسبج همه چیز را رصد می کند
تیموری در ادامه می گوید که شما باید در سیستم اداری تاثیر گذار باشید باید خیلی از مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد را مرتفع کرده و از میان بردارید در زمانی که بسیج فعالیت دارد در حقیقت فرهنگ کار انقلابی ، فرهنگ کار جهادی و فرهنگ کار ساده و بی آلایش باید اتفاق بیفتد که خوشبختانه این اتفاق می افتد.
بهر حال خیلی از مشکلات که در سال های گذشته اتفاق افتاده می تواند به دلیل کم کاری بوده باشد که قطعاً همین طور است بسیج باید بیاید رصد کند و با نیروی دو چندان وارد عمل شود در اینجا منظور من از رصد به این مفهوم است که سیاست‌های ابلاغی حضرت آقا را در حوزه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی ، آب و هوا ، جمعیت ، خانواده و غیره را مورد موشکافی قرار داده و متناسب با آن دستگاه ها و وزارتخانه ها عمل کنیم.
البته یکی از کارهای بسیج نظارت بر حسن اجرای کارها است که آیا کارها در حقیقت درست انجام می شود یا نه؟! در واقع می توان گفت مجموعه بسیج فعالیتش در همه دستگاه ها وجود دارد و در همه ادارات و وزارتخانه ها کارها را رصد می‌کند و مطالبه‌گری دارد بسیج در حقیقت یکی از ابزارهای مهمی که دارد بحث مطالبه گری است چون اگر مطالبه گری را ازش بگیریم بسیج چیز خاصی ندارد.

مبارزه با فساد در دستور کار است
وی در بحث فساد به نکات مهمی اشاره می کند و می گوید که به همه بسیجی ها در مجموعه بسیج سراسر کشور ابلاغ کردیم که برای گام دوم انقلاب محور برنامه‌های ما این باشد که با فساد مبارزه کنیم و این اتفاق در همه برنامه ها و سیاستگذاری هایمان دارد می افتد در واقع محور اصلی کار ما در گام دوم انقلاب مبارزه با فساد است و اصلاً یکی از برنامه های محور ما سالم سازی دستگاه ها از فساد است. برای سالم سازی دستگاه ها قطعاً باید انتصابات درست باشیم اگر شما مدیران سالم و کارکنان سالم داشته باشید حتماً آن دستگاه ها و اداره ها و کارکنانشان سالم خواهند ماند و اگر خدای ناکرده در انتصابات دقت نکنیم و ملاحظات حزبی و گروهی را مد نظر بگیریم اوضاع خراب تر هم می شود.
از فرمانده بسیج ادارات تهران بزرگ در مورد دولت رئیسی پرسیدم ایشان با اشاره به اینکه شاید امروزه نقدهایی هم به آقای رئیسی در سیستم اداری بشود ، گفت که بالاخره دولت آقای رئیسی جوان است و سیستم مدیریتی در ۴۰ سال گذشته شکل گرفته است من معتقدم که در دولت جدید سیستم مدیریتی باید انقلابی باشد و باید آدم های جدید با رویکرد های جدید سر کار بیاید تا با مطالبه امروز مردم آشنا باشند و با خدمت رسانی به مردم اعتماد مردم را به انقلاب جلب کنند من بر این باورم که این اتفاق در آینده خواهد افتاد و حتما در ماه‌ها و سال‌های آینده مدیرانی وارد دستگاه های کشور می شوند که با عنایت حضرت آقا ، دلسوزان و خالصان کشور ، ما به مقصود مطلوب خود خواهیم رسید.
تیموری در پایان گفت که با نگاه انقلابی و کار جهادی می توان خیلی از مشکلات را مرتفع کرد. با کار کردن ضعیف و بی تفاوت بودن یا کسل بودن و بی حال بودن نمی‌شود کار کرد و به نتیجه مطلوب رسید کشور نیاز به کار بیشتر دارد. نیاز به مجاهدت و تلاش بیشتر دارد.حتما ما می توانیم در مسیر انقلاب کارهای مهمی را انجام دهیم. ما باید تلاش کنیم تا اعتماد مردم را جلب کنیم اگر نتوانیم اعتماد مردم را جلب کنیم دچار مشکل می شویم و نمی توانیم موفق باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا