اقتصادیخبر ویژه

دستگاه قضایی ادعای آسیب به سازه برج های دوقلو کیش را بررسی کند

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پیام فوری؛ حاجی دلیگانی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: مطالب مربوط به تغییرات خارج از ضابطه در برج های دوقلو کیش و عدم استحکام این ساختمان جزو حقوق عمومی به شمار رفته و لازم است دستگاه قضایی و دادستان مربوط جهت پیگیری و نظارت به این پرونده ورود کند.

گوی بااشاره به اذعان مالک برج های دوقلو کیش به عدم استحکام آنان به دنبال تغییرات خارج از ضابطه در این پروژه و ضرورت ورود دستگاه قضایی به این موضوع قبل از وقوع فاجعه، بیان کرد: این اتفاق از جمله حقوق عمومی به شمار می رود و طبیعتا مسئولان قضایی و دادستان مربوطه می تواند به این پرونده ورود پیدا کند و دستور بررسی و تحقیق صادر کرده و سپس تصمیم گیری لازم صورت گیرد.

طبیعتا ضابطین نیز برابر دستور دادستان عمل می کنند. از طرف دیگر پیشگیری بهتر از این است که اتفاقی رخ دهد و سپس عوامل تحت تعقیب قرار گیرند. بایستی ملاحظه انصاف را نیز کرد. افراط و تفریط  هم نباید صورت گیرد. مسئولیت دیگر نیز بر عهده سازمان نظام مهندسی است. نظارتی که باید بر ساخت و ساز اینگونه اماکن صورت می گیرد، باید واقعی باشد.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقق مجلس در ادامه تصریح کرد: نباید صرفا در افکار عمومی مطرح شود که نظارت وجود دارد.

اینکه صرفا سهم و دستمزد نظام مهندسی پرداخت شود در ادامه نظارتی صورت نگیرد، قابل قبول نیست. در این زمینه ها مهندسان نباید صرفا به کسانی که برای آنها خبر می برند، اعتماد کنند. نباید بی جهت به سازنده یا پیمانکار اعتماد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا