سیاسیگفت و گو

مجید بربری برای سردار سلیمانی عزیز دردانه بود

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مجید بربری را بیشتر بشناسید ، مجید قربانخانی را به واسطه کار در مغازه نان بربری داییش «مجید بربری» صدا می‌زدند، خیلی از پسران جوان محله یافت آباد چه پیش از شهادت او و چه حالا که به عنوان «حر مدافعان حرم» معروف شده مجید را خوب می‌شناسند، پسر شر و شور متولد سال ۱۳۶۹ که شیطنت داشت، بازوهایش را خالکوبی کرده بود، قلدری می‌کرد و خیلی اهل نماز نبود، اما سرشت پاک او در روز‌هایی که حرم عمه سادات در خطر هجوم تکفیری‌ها قرار گرفت از غبار معصیت پاک شد و از او مجید دیگری ساخت.

مجید با همه اشتباهاتی که داشت ویژگی‌های خوبش مثل دستگیری از فقرا و زیر بار ظلم نرفتن او را رستگار کرد، با همین روحیه ظلم ستیزی وقتی فهمید تکفیری‌ها به حرم حضرت زینب (س) جسارت کردند دلش طاقت نیاورد، با هر ترفندی که بود خودش را بین مدافعان حرم جا کرد و به سوریه رفت و در همان اعزام اول در سال ۱۳۹۴ در خان‌طومان سوریه به شهادت رسید.
پیکر مجید سه سال در سرزمین سوریه به عنوان شهید مفقودالاثر باقی ماند تا اینکه ۳۱ فروردین سال ۱۳۹۸ تفحص شد و به کشور بازگشت. مراسم وداع و تشییع او باشکوه در تهران و در محله یافت آباد برگزار شد تا ثابت کند برای آزادگی و آزاده شدن راه و زمان هست.

سردار سلیمانی سنگ تمام گذاشت
فرمانده بسیج جهاد کشاورزی در تشریح مراسم تشیع جنازه مجید بربری می گوید که من مسئول امنیت تشیع جنازه شهید مجید قربانخانی بودم برای افسر همراه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پیام فرستادم که برای تشیع جنازه نیاید اما ایشان نپذیرفت و در تشیع جنازه شرکت کرد.
برای بار دیگر من سردار سلیمانی را در مراسم ختم شهید مجید قربانخانی دیدم.برای من جالب بود که شهید مجید قربانخانی این اندازه برای حاج قاسم عزیز بود که هم در تشیع جنازه و هم در مراسم ختم ایشان شرکت کرد و برای خانواده مجید احترام قائل بود.
محسن فرجی که خود از بسیجیان با خلاص و مردمی است به محبوبیت شهید مجید قربانخانی نزد سردار دل ها غبطه می خورد و می گوید که مجید برای سردار سلیمانی عزیز دردانه بود. در واقع هنر حاج قاسم سلیمانی این بود که از یک پسر شر و شور یک مرد با عزت و با شرف ساخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا