سیاسی

شاهچراغی: حضور در میدان انتخابات یک تکلیف است

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تهران-ایرنا- معاون سیاسی وزارت کشور با تاکید بر اینکه حضور در میدان انتخابات یک تکلیف است، گفت: انتخابات آثار ملی و فراملی دارد. نگران زخم زبان ها نباشید. همه دستگاه‌ها طبق قانون عمل کنند تا مشارکتی که در کلام رهبری آمده، محقق شود.به گزارش خبرنگار احزاب ایرنا، همایش فصلی خانه احزاب با عنوان انتخابات و احزاب در وزارت کشور برگزار شد.
سید محمدتقی شاهچراغی معاون سیاسی وزیر کشور صبح امروز (پنجشنبه) در همایش احزاب در وزارت کشور طی سخنانی گفت: در خصوص انتخابات و اهمیت آن و راهبردهای آن که مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند، حتماً در کلام نمایندگان احزاب خواهد بود.تمام مسائل انتخابات گذشته را بررسی کرده و نیازها را برطرف کرده‌ایم و باید بگویم به لحاظ زمانی از انتخابات گذشته جلوتر هستیم.
رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: در انتخابات امسال ۴۰۰۰ شعبه بیشتر  از گذشته در نظر گرفتیم تا سهولت در امر رأی‌گیری صورت بگیرد، همچنین قریب ۵۹ هزار شعبه آماده اخذ رای هستند و دستگاه‌های احراز هویت و نرم‌افزارهای مورد نیاز تأمین شده است. اعضای شعب نمایندگان مشخص می‌شوند که این‌ها جدا از وظایف ناظران شورای نگهبان است.
وی با بیان اینکه چاپ ۷۱ میلیون تعرفه به تفکیک صورت گرفته است و آماده شده است، خاطرنشان کرد: برای اجرای انتخابات همه شرایط فراهم است. به نظرم قانون همه چیز را تعریف کرده و همه کارها باید برابر قانون صورت بگیرد. شورای نگهبان از دیروز یک ماه فرصت دارد تا صلاحیت‌ها را بررسی کند.  تا قبل از این هیات نظارت وظایف و مسئولیت در این خصوص داشته است.
شاهچراغی ‌ادامه داد: به نظرم فرصت هست و ما هم در حوزه وزارت کشور تلاش داریم تا  شاهد مشارکت حداکثری باشیم  که به دلایل مختلف است که از جمله مسائل کلان کشور و   فرمایشات مقام معظم رهبری است. قطعاً مردم باید در  همه مراحل حضور داشته باشند و انتخابات محدود نشود. احزاب هم باید حضور داشته باشند و فعالیت آنها صرفا به انتخابات محدود نشود.
وی گفت: جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب فرقی نمی‌کند، به موضع انتخابات از موضع تکلیف نگاه کنیم. اگر نقد درستی هم وجود داشته باشد، ما در وزارت کشور استقبال می‌کنیم و تا آخر زمانی که قرار است اعلام نظر شود، ما در خدمت احزاب هستیم.
معاون سیاسی وزارت کشور با تاکید بر اینکه حضور در میدان انتخابات یک تکلیف است، گفت: انتخابات آثار ملی و فراملی دارد. نگران زخم زبان ها نباشید. همه دستگاه‌ها طبق قانون عمل کنند تا مشارکتی که در کلام رهبری آمده، محقق شود.
شاهچراغی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم فرصتی برای همکاری و همدلی ایجاد شود تا در اولین قدم، نتیجه آن را در ۱۱ اسفند با تلاش‌های شما ببینیم؛ زیرا  شما معتمد بخشی از مردم هستید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا