ورزشی

صعود ایران به مرحله یک چهارم نهایی؛ آیا طلسم ۴۸ ساله قهرمانی در آسیا می شکند؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فینال زودرس فرا رسیده و ایران و ژاپن روز شنبه (۱۴ بهمن ۱۴۰۲) در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف همدیگر می‌روند. این بازی برای «یوزها» جنبه انتقامی دارد.بالاخره دیداری که فوتبال‌دوستان انتظارش را می‌کشیدند، فرا رسید.
به گزارش طرفداری، تیم ملی فوتبال ایران در دیداری سخت و نفس‌گیر سرانجام سوریه را در ضربات پنالتی شکست داد و به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ صعود کرد.
مهدی طارمی در این بازی اخراج شده و بزرگترین غایب ایران در مرحله بعدی محسوب می‌شود؛ دیداری که شاگردان امیر قلعه‌نویی باید به مصاف ژاپن بروند.
ژاپن پیش از آغاز جام ملت‌ها در قطر، ۱۱ بازی را با پیروزی پشت سر گذاشت و شانس نخست قهرمانی محسوب می‌شد، ولی شکست غیرمنتظره مقابل عراق در مرحله گروهی، معادلات را به هم ریخت.
از آنجایی که نتیجه بازی رودررو در جام ملت‌ها ملاک بود و دوم شدن ژاپن در گروه D قطعی شد، دیگر مدعیان ترجیح می‌دادند در گروه خود صدرنشین نشوند تا در مرحله حذفی با «سامورایی‌ها» دیدار نکنند. بسیاری حتی تساوی کره جنوبی برابر مالزی را در همین راستا تلقی کردند.
به هر ترتیب ژاپن در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف بحرین رفت؛ تیمی که بالاتر از کره جنوبی صدرنشین گروه D شد. البته شاگردان هاجیمه موری‌یاسو کار سختی نداشتند و سه بر یک بحرین را از پیش رو برداشتند.
حالا فینال زودرس فرا رسیده و ایران و ژاپن روز شنبه (۱۴ بهمن ۱۴۰۲) در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف همدیگر می‌روند. این بازی برای «یوزها» جنبه انتقامی نیز دارد.
دوره قبلی جام ملت‌ها در امارات، ایران و ژاپن در مرحله نیمه‌نهایی به همدیگر رسیدند. شاگردان کارلوس کی‌روش امید زیادی به کسب عنوان قهرمانی در جام ملت‌های ۲۰۱۹ داشتند، اما در کمتر از ۳۵ دقیقه رویای جام بر باد رفت و «سامورایی‌ها» سه بار دروازه علیرضا بیرانوند را باز کردند.
حالا چهار سال گذشته و دو تیم یک مرحله قبل‌تر باید رودرروی یکدیگر قرار بگیرند. باید دید این بار «یوزها» که بسیاری از بازیکنان همان بازی از جمله علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، احسان حاج صفی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، امید ابراهیمی و محمدحسین کنعانی‌زادگان را در ترکیب دارند، می‌توانند انتقام گرفته و البته یک گام به شکستن طلسم ۴۸ ساله قهرمانی در آسیا نزدیک‌تر شوند یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا