اقتصادیخبر ویژهصنعت،معدن و تجارت

ایمنی غذا خط قرمز صنعت گوشت و بسته بندی مواد پروتیینی کشور است/خرید مرغ قطعه بندی شده صرفه اقتصادی دارد

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، رییس انجمن صنعت گوشت و بسته بندی مواد پروتیینی کشور با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: نزدیک به ۱۲۰ واحد بسته بندی با اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۱۰۰ هزار نفر، عضو این انجمن هستند و طبق دستورالعملل های سازمان دامپزشکی کشور و رعایت زنجیره تولید، زنجیره سرد و استانداردهای موجود، محصولات سالم و مقرون به صرفه برای خانوارها تولید می کنند.
بهزاد درخور درباره رعایت ایمنی غذا در واحدهای بسته بندی در زیر مجموعه این انجمن اظهار داشت: کنترل و نظارت هایی که توسط ادارات دامپزشکی از زمان تهیه دام، کشتارگاه ها و تولید در واحدهای فرآوری و بسته بندی صورت می گیرد، موجب ارتقای سلامت و کیفیت محصولات می شود.
وی در همین حال تصریح کرد: واحد های بسته بندی عضو انجمن صنعت گوشت و بسته بندی مواد پروتیینی کشور با توجه به نیاز و سلیقه مصرف کنندگان، محصولات پروتیینی تولیدی را در انواع وزن و قطعات مختلف تولید و به بیش از ۷ هزار فروشگاه در سراسر کشور عرضه می کنند.
درخور درباره مصرف مرغ قطعه بندی و بسته بندی شده نیز گفت: اگر مصرف کنندگان، مرغ کامل را خریداری، پاکسازی و ضایعات آن از جمله پوست، چربی و اسکلت را جداکنند و به لحاظ قیمتی با گوشت مرغی که با رعایت استاندارد ها و بهداشت، قطعه بندی و بسته بندی شده مقایسه کنند درخواهند یافت که خرید این محصول بسته بندی شده و آماده طبخ از نظر اقتصادی با صرفه است.
وی میزان سرمایه گذاری در مجموعه این صنعت را بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در واحدهای بسته بندی زیر پوشش این انجمن از ماشین آلات روز دنیا استفاده می شود و این واحدها از سوی ادارات دامپزشکی به لحاظ تکنولوژی، رعایت زنجیره سرد و خطوط درجه بندی شده و یا در حال درجه بندی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا