اقتصادی

مذاکره با ۴ کشور برای ورود فناوری‌های نوین به پروژه‌های نهضت ملی مسکن

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

مشاور وزیر راه وشهرسازی گفت: با ۴ کشور چین، بلژیک، فرانسه و آلمان برای ورود فناوری‌های نوین ساختمانی به پروژه‌های نهضت ملی مسکن وارد مذاکره شده‌ایم.
حسن تیر مغز مشاور وزیر  راه وشهرسازی در کنگره  ملی راهبردهای پیشرفت صنعت ساختمان  با بیان اینکه وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن قدرت خرید آنچنانی برای مردم ایجاد نمی کند چراکه اقساط این تسهیلات بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است  افزود: اصل سیاست وام خرید مسکن غلط است.
تیز مغز با بیان اینکه پیش از این در طرح های زود بازده وام با نرخ سود ۴تا ۵ درصد پرداخت می شد و  باید این موضوع ادامه یابد افزود:  مجلس که در حال بررسی بودجه سال آینده  است می تواند  نرخ‌های ۴تا ۵ درصدی برای این وام در نظر بگیرد.
تیز مغز بیان کرد: باید بتوانیم با پول بانک ها پروژه های بزرگ مسکن را ایجاد کنیم هدف ما انتقال فناوری ساخت وساز است.
مشاور وزیر  راه وشهرسازی  با بیان اینکه  برای ورود فناوری‌ها نوین دولت قول داده بود که  نفت  تخصیص دهد تا بتوانیم از طریق تهاتر منابع آن را تامین کنیم  گفت:  اما با این اوضاع تولید نفت، چشم انداز خوبی برای تولید مسکن دیده نمی شود.
او اظهار کرد: کشورهای چین، آلمان، بلژیک، فرانسه پیشنهاد داده اند که  فناوری نوین را داخل کشور برای ساخت مسکن بیاورند که از این موضوع استقبال کرده ایم و وارد مذاکره شده ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا