خبر ویژهسلامت و پزشکی

لزوم حمایت های جدی از سطح یک در ارایه خدمات مطلوب

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

ابراهیم بازخانه ای گفت: سطح یک با هزینه بسیار کم خدمات بسیار موثری به جامعه هدف ارایه می دهد، بنابراین خاصیت بازدارندگی داشته و سطح یک می تواند افرادی را که دارای ریسک بالایی در ابتلاء به بیماری ها هستند را مشخص کرده تا بیماران به صورت مستقیم وارد سطح دو نشوند. زیرا سطح دو هزینه های بالایی برای دولت و شهروندان به دنبال دارد.

سرپرست مرکز بهداشت بجنورد افزود: انجام اقدامات بالینی به صورت القایی هزینه های بالایی دارد، اما اگر بتوان درسطح یک از بیماران حمایت های جدی داشت؛ هزینه ها به مراتب کاهش پیدا می کند؛ هرچند که درحال حاضر پزشکان خانواده، خانه های بهداشت و مراکز سلامت که سال هاست سطح یک را پوشش می دهند به دلیل نبود حمایت های مالی و سیاست های حمایتی دچار چالش شده و اثر بخشی آنها کاهش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: براساس سیاست های مقام معظم رهبری و توجه به اقتصاد مقاومتی مبنی بر زندگی بر مبنای اصول ایرانی- اسلامی، حمایت بیشتر از سطح یک یکی از استراتژی های موثر درکاهش هزینه ها است.

بازخانه ای تاکید کرد: به رغم اجرای طرح تحول سلامت درسال ۹۲ و ایجاد تحول درسطح یک و دو درحال حاضر اثرات مطلوب سطح یک کاهش پیدا کرده و به دلیل نبود اعتبارات مناسب مشکلات درآینده افزایش پیدا می کند.۲۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا