اقتصادیبانک و بیمهتحلیل و گزارش

طبق صورت های مالی حسابرسی شده ؛بانک شهر در نیمه اول امسال خوش درخشید

با انتشار صورت های مالی حسابرسی شده بانک شهر و ثبت رشد 87 درصدی سود هر سهم، کارنامه درخشانی برای این بانک در نیمه اول سال مالی 1402 رقم خورد.

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری بانک شهر که در دوره ۶ ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۲ برای هر سهم سود ۴۰۹۷ ریالی محقق کرد، در مدت مشابه سال مالی گذشته به سود ۲۱۹۲ ریالی رسیده بود و بدین ترتیب توانست سود هر سهم را ۸۷ درصد افزایش دهد. این در حالی است که سود محقق شده در کل سال مالی ۴۰۱ مبلغ ۲۲۰۱ ریال بوده و عملکرد سال جاری بانک شهر منجر به تحقق سود ۶ ماهه حتی بیشتر از کل سال گذشته شده است.
این بانک در تمامی آیتم های مربوط به سود آوری خوش درخشیده و در روند سودآوری مطلوبی به سر می برد به طوری که از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲، سود عملیاتی تلفیقی هر سهم بانک شهر دو هزار و ۲۶ ریال بوده که در حدود ۴۸ درصد سود هر سهم کل بانک را نشان می دهد.
بررسی صورت های منتشر شده از این بانک در کدال نشان می دهد که در نیمه اول سال جاری مبلغ ۱۳۵ هزار و ۳۵۹ میلیارد ریال به عنوان درآمد تسهیلات اعطائی در حساب های بانک ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته ۳۰ درصد رشد یافته است.
این بانک در شش ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۲ با اقدامات حساب شده افزایش سهم منابع ارزان‌قیمت، افزایش اعطای تسهیلات و… را محقق کرده و در نتیجه افزایش درآمدهای ناشی از تسهیلات اعطایی، سپرده‌ گذاری و اوراق بدهی را رقم بزند.
از سوی دیگر توانست به‌گونه‌ای مدیریت کند که هزینه سود پرداختی به سپرده‌ها با رشد محدودی مواجه باشد. در نتیجه این دو اقدام، خالص درآمد تسهیلات و سپرده‌گذاری یا همان تراز بانک به ۵۳ هزار و ۲۳۶ میلیارد رسیده که رشد ۲۶۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را به دنبال داشته است.
گفتنی است درآمدهای کارمزدی بانک شهرهم در دوره یاد شده با ۱۴۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل به بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال رسیده که رشد قابل توجهی در نظام بانکی محسوب می‌شود و جمع درآمدهای عملیاتی بانک نیز با ۱۶۵ درصد افزایش نسبت به پایان شهریور ۱۴۰۱ به ۸۵ هزار و ۶۸۳ میلیارد ریال در پایان تابستان سال جاری رسید.
این بانک در حالی کارنامه درخشان نیمه اول سال مالی خود را تحویل داده که به نظر می رسد در تحقق برنامه های خود تا پایان سال جاری از پیش بینی ها جلو زده و سال مالی ۱۴۰۲ را با موفقیت چشمگیر به پایان برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا