بانک و بیمهخبر ویژه

بیمه مسئولیت پارسیان، خدمتی برای جامعه پزشکان

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پیام فوری؛  روزانه حوادث بیشماری در اطراف ما رخ می‌دهد و طبق قانون، هر شخصی که باعث ایجاد خسارت (جانی و مالی) برای افراد دیگر شود مسئول جبران آن است. اگر چنین شرایطی پیش آید و شما در موقعیتی قرار گیرید که مسئول یک حادثه شناخته شوید داشتن یک بیمه نامه مناسب می تواند پوشش کافی را برای شما فراهم سازد. شرکت بیمه پارسیان با ارایه بیمه مسئولیت این امکان را برای شما فراهم می سازد.

مسئولیت پذیری با بیمه پارسیان

در هر زمینه ای که فعالیت می کنید، داشتن بیمه مسئولیت برای شما الزامی است برای اینکه ممکن است، مسئول خسارت یا آسیبی که به دیگران و اموالشان وارد شده است، شناخته شوید.

مناسب‌ترین راه برای جبران چنین خسارت‌هایی بیمه‌های مسئولیت است که با پرداخت مبلغی اندک توسط اقشار گوناگون جامعه، آرامش را برای آن‌ها فراهم می‌آورد. این بیمه نامه از شما و کسب و کارتان در مقابل هرگونه ادعای خسارت ناشی از حوادث غیر عمدی که باعث آسیب به افراد و اموال آنها می شود، حمایت می کند.

تنوع بیمه های مسئولیت بسیار زیاد است اما می توان آنها را به پنج دسته کلی تقسیم بندی کرد که عبارتند از بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان، بیمه مسئولیت حرفه‌ای و بیمه مسئولیت مدنی عمومی، بیمه مسئولیت مدنی تولیدکنندگان کالا در قبال استفاده کنندگان و اشخاص ثالث و بیمه مسئولیت مدنی ناشی از اجرای قرارداد .

بیمه های مسئولیت حرفه ای برای جامعه پزشکی

در میان محصولات متنوع بیمه مسئولیت شرکت بیمه پارسیان، تعدادی بیمه نامه برای جامعه پزشکی و رشته های مرتبط به این شغل دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم:

بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان و پیراپزشکان

در این بیمه نامه خسارات ناشی از مسئولیت حرفه ای پزشکان و پیراپزشکان در قبال افراد تحت معالجه که به علت خطا و اشتباه و یا قصور غیر عمدی در انجام امور درمانی یا پزشکی دچار صدمات جسمی و یا روانی گردیده و یا فوت شده اند، تحت پوشش قرار می گیرد.

بیمه مسئولیت حرفه ای مسئول فنی بیمارستان ، درمانگاه ها و کلینیک ها

این بیمه‌نامه جبران کننده خسارات جانی ناشی از قصور و اهمال غیر عمدی مسئولین فنی و مدیران مراکز درمانی اعم از بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها است.

بیمه مسئولیت حرفه‌ای مسئول فنی داروخانه

این بیمه نامه جبران کننده خسارات ناشی از قصور مسئول فنی داروخانه در ازای اشتباه و خطای سهوی وی در ارایه خدمات دارویی به مشتریان تا سقف تعهدات بیمه نامه خواهد بود. این بیمه نامه خسارات ناشی از فوت، نقص عضو را پس از احراز مسئولیت فرد جبران می کند.

بیمه مسئولیت مدنی مدبران مراکز و پایگاه های اورژانس درقبال مصدومین و بیماران

این بیمه‌نامه مسئولیت مدنی مدیران مراکز و پایگاه های اورژانس دولتی، آمبولانس های خصوصی، رانندگان و اپراتورهای مراکز اورژانس در قبال اشخاص ثالث و استفاده کنندگان از خدمات آن ها را پوشش می دهد.

پرداخت خسارت بیمه مسئولیت پارسیان

یکی از مهم ترین مراحل بیمه نامه های مسئولیت، اعلام خسارت به شرکت بیمه است، بیمه گزار موظف است در زمان وقوع خسارت حداکثر ظرف مدت ۵ روز با تکمیل فرم اعلام خسارت به صورت کتبی به شرکت بیمه پارسیان اعلام نماید. بعد از ارایه گزارش خسارت مدارک بیمه ای و سایر مستندات لازم برای شروع بررسی روند پرداخت خسارت از سوی کارشناس شرکت بیمه باید به شرکت بیمه پارسیان ارایه شود.

البته برخی از مدارک اعلام خسارت در بیمه نامه های مسئولیت مشترک است و با توجه به نوع بیمه و نوع خسارت در هر رشته بیمه ای مدارک دیگری نیز باید به شرکت بیمه تحویل داده شود.

بیمه‌گزار باید برای دریافت خسارت بیمه مسئولیت پارسیان، بلافاصله و حداکثر تا ۵ روز بصورت کتبی بیمه‌گر را مطلع کرده و تشکیل پرونده بدهد.

همچنین مدارک مورد نیاز برای بیمه مسئولیت حرفه‌ای پزشکان، پیراپزشکان و مسئول فنی بیمارستان‌ها شامل مدارک بالینی و شناسایی بیمارو نظریه سازمان نظام پزشکی و یا نظریه کمیسیون پزشکی قانونی می شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا