اقتصادیخبر ویژهصنعت،معدن و تجارت

تخلیه و بارگیری ۱۱.۶ میلون تن کالا در بنادر طی مهر ۱۴۰۱

زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش پیام فوری، بر اساس آمار سازمان بنادر و دریانوردی در مهرماه امسال در بنادر شمالی و جنوبی ۱۱ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۶۸۲ تن انواع کالا تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶ درصد کاهش یافته است.

در مهرماه سال قبل ۱۲ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۱۸۰ تن کالا در ۲۰ بندر شمالی و جنوبی کشور تخلیه و بارگیری شده بود. بر این اساس در ماه گذشته ۲ میلیون و ۳۲۵ هزار و ۵۶۵ تن کالای اساسی در بنادر تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مهرماه سال گذشته ۱۱٫۳ درصد کاهش یافته است.

تخلیه و بارگیری در بخش کالای فلزی، ساختمانی و مواد معدنی، ماشین‌آلات، وسایل نقلیه، کود و مواد شیمیایی و منسوجات چرم به ترتیب بالغ بر ۷۲۴ هزار و ۹۲۶ تن، ۲ میلیون و ۱۲ هزار و ۴۴۰ تن، ۵۸ هزار و ۸۴۵ تن، ۵۵۹ هزار و ۷۰۱ تن و ۱۲۴ هزار و ۱۲۸ تن بوده است.

در بخش خرده بار و متفرقه تخلیه و بارگیری با رشد منفی ۱۲٫۶ درصد به ۵۳۴ هزار و ۱۴۳ تن رسیده است. همچنین یک میلیون و ۲۶۵ هزار و ۸۸۰ تن کالای کانتینری تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با مهرماه سال گذشته ۲۸٫۴ درصد کاهش یافته است. در بخش فرآورده‌های نفتی نیز ۳ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۵۳ تن تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مهر سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۴٫۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا