خبر ویژه

خسارات خشکسالی به کشاورزان استان لرستان جبران شود

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش پیام فوری، روز دوشنبه ۱۰ مرداد سید حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی به همراه حمید خادم فرماندار شهرستان پلدختر ، سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان و حاجی رضا زینی وند مشاور رئیس سازمان جهاد لرستان با سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی دیدار و گفتگو کردند.

سید حمید رضا کاظمی با اشاره به اعتبارات مصوب در سفر ریاست جمهور به لرستان در حوزه کشاورزی گفت: انتظار داریم علاوه‌بر تحقق اعتبارات مصوب شده در این سفر با یک نگاه ویژه نسبت به افزایش اعتبارات استان لرستان در حوزه کشاورزی برنامه ریزی لازم صورت پذیرید چراکه عمده فعالیت مردم لرستان کشاورزی است و در این خصوص نیاز به حمایت دارند.

وی افزود: خشکسالی خسارات گسترده ای به کشاورزان و باغداران استان لرستان وارد کرده است که باید خسارات ناشی از خشکسالی جبران شود.

نماینده پلدختر و معمولان با بیان اینکه ۳۰۰ هکتار زمین کشاورزی مرغوب در شهرستان پلدختر در سیل از بین رفته است که علیرغم تاکیدات مکرر تاکنون اقدامی در خصوص جبران خسارت صورت نگرفته است، ادامه داد: جهاد کشاورزی در شهرستان پلدختر متولی ساخت چند پمپاژ آب کشاورزی است که در سیل فروردین ۹۸ آسیب جدی دیده اند که نیازمند تزریق اعتبار جهت تسریع در تکمیل و بهره برداری آنان هستند.

کاظمی با اشاره به تخصیص اعتبار جهت تبدیل اراضی شیب دار استان به باغات، گفت: ضرورت دارد با توجه به شرایط استان لرستان وزارت جهاد کشاورزی نسبت به اجرای طرح های آبخیزداری و احداث بندهای خاکی یا سنگی و ملاتی اقدام کند.

درپایان نیز وزیر جهاد کشاورزی جهت پیگیری مطالبات مطرح شده توسط نماینده پلدختر و معمولان در هیات دولت قول مساعد داد و دستورات لازم جهت رفع مشکلات را صادر نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا