حوادثخبر ویژه

استقرار آمبولانس‌های اورژانس در مزرهای شرقی ورودی زائران پاکستانی اربعین

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش راه مردم، مجتبی خالدی، درباره اقدامات انجام شده از سوی اورژانس کشور در ایام اربعین و کمیته بهداشت و درمان اربعین گفت: برابر تدابیر اتخاذ شده بیش از ۱۱۰۰ دستگاه آمبولانس در مرزهای چهارگانه خروجی کشور و همچنین در مرزهایی مانند میرجاوه، بیله سوار، دوغارون و جاهایی که زائران پاکستانی وارد کشور می‌شوند، مستقر کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه آمبولانس‌های اورژانس در مسیرهای تردد زائران اربعین نیز مستقرند، افزود:‌ در مجموع حدود ۱۷ هزارنفر از پرسنل اورژانس در تمام محورهای مواصلاتی و نقاط صفر مرزی مستقرند و اقدام به ارائه خدمات امدادی به زائران می‌کنند.

سخنگوی اورژانس کشور در مورد بهداشت محیط نیز گفت:‌ واحد بهداشت محیط ما نیز فعال بوده و بر موکبها و وضعیت بهداشتی آنها نظارت دارد. همچین آموزش‌های لازم را نیز در مورد تهیه و توزیع غذا و آب آشامیدنی ارائه می‌دهد. در مجموع ده‌ها نفر از کارشناسان بهداشت به علاوه کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها به کشور عراق نیز اعزام شده‌اند و با مراجعه به موکب‌های بین مسیر نجف به کربلا  آموزش‌های لازم را هم به موکب داران می دهند.

وی از کاهش موارد بیماریهای عفونی در مقایسه با سال قبل خبر داد و اظهار کرد:‌ امیدواریم این روند تا پایان ماموریت اربعین ادامه داشته باشد.

سخنگوی اورژانس کشور همچنین از مراجعه ۶۵ هزار زائر از کشور خودمان و زائران دیگر کشورهای همسایه به پایگاه‌های اورژانس کشور خبر داد و گفت:‌ از این تعداد حدود ۶۸۰۰ نفر به وسیله آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

خالدی در مورد توان اورژانس هوایی نیز گفت: با کمک ارتش و سپاه چهار فروند هواپیما برای این امر اختصاص دادیم و علاوه بر آن  ۱۵ فروند بالگرد اورژانس کشور نیز در این بخش در آماده باش است و اقدام به انتقال و جابجایی مصدومان خواهند کرد، کمااینکه شب گذشته نیز حدود ۷۰ مصدوم به وسیله هواپیما به داخل کشور منتقل شد.

سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه مسیر پیاده روی برای همه اقشار مناسب نیست، گفت: افرادی که دارای مشکلاتی در زانو و ستون فقرات هستند باید توجه داشته باشند که شیوه‌های جایگزین را برای سفر انتخاب کنند. همچنین لازم است که زائران حتما از کفش مناسبی استفاه کنند و کوله پشتی که انتخاب می کنند نهایتا ۲۰ درصد وزن شان باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا