اخبار یکاقتصادی

پایداری تولید و مصرف مرغ؛ دستاورد دولت سیزدهم

وزیر جهاد کشاورزی، بازسازی زنجیره تولید مرغ در سال گذشته را موفقیت‌آمیز خواند و رفع نقایص در مرغ اجداد، جوجه‌ریزی و تامین نهاده را عامل تثبیت بازار و پایداری عرضه و تقاضا در ماه‌های اخیر دانست.

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، «محمدعلی نیکبخت» در قرارگاه امنیت غذایی ضمن نتیجه‌بخش دانستن برنامه فشرده بازسازی زنجیره ارزش مرغ در سال گذشته، گفت: حفظ شرایط موجود نیازمند اجرای برنامه عمل سالیانه و رصد دوره‌های جوجه‌ریزی و کشتار، بازاررسانی و تامین، ذخایر راهبردی و صادرات است.

وزیر جهاد کشاورزی، شبکه توزیع مناسب و فروشگاه‌های زنجیره ای را از عناصر مهم تامین به موقع و ثبات در بازار عنوان کرد و افزود: نظام‌مندی و نظارت بر زنجیره و شبکه توزیع، لازمه پایداری و یکنواختی تولید و بازار است.

وی بیان‌داشت: نهاده‌ها تا پایان تابستان تامین شده است و از هم اکنون برای نیمه دوم سال در حال برنامه‌ریزی هستیم و به زودی برای تامین نهاده ۶ ماهه دوم سال اقدام می‌شود.

نیکبخت، تنوع در سه عامل تامین کننده، مبادی تامین و نوع نهاده با تغییر در رژیم غذایی دام و طیور را سیاست وزارت جهادکشاورزی در تثبیت و پایداری تولید برشمرد و پیاده‌سازی این عوامل را در کاهش هزینه تولید و افزایش بهره‌وری موثر خواند.

گفتنی است، در ابتدای این نشست گزارش جوجه ریزی استان‌ها تا ۲۶ اردیبهشت ارائه شد که بر اساس آن ۲۴ استان بیش از ۱۰۰ درصد مقادیر تعیین شده و هشت استان در حد انتظار، برای دوره اردیبهشت و خرداد جوجه ریزی کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا