ورزشی

سنت‌شکنی: بالاخره قطر در افتتاحیه گل زد!

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

تیم ملی فوتبال قطر سرانجام موفق شد در دیدار افتتاحیه مسابقات جام ملت‌های آسیا و در سومین میزبانی گلزنی کند.به گزارش “ورزش‌ سه”، این برای سومین مرتبه است که قطری‌ها مهم‌ترین رویداد فوتبالی در قاره کهن را میزبانی می‌کنند. آنها در جام ملت‌های ۱۹۸۸ که با قهرمانی عربستان با شکست کره جنوبی در ضربات پنالتی تمام شد، اولین میزبانی خود را تجربه کردند و در جام ملت‌های ۲۰۱۱ بار دیگر میزبانی از این رویداد راعهده‌دار شدند که اینبار ژاپن توانست با گلزنی در دقیقه ۱۰۹ وقت‌های اضافی استرالیا را شکست دهد و قهرمان شود.
حالا بار دیگر قطری‌ها در حالی میزبان مسابقات جام ملت‌ها هستند که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی پا به مسابقات می‌گذارند. آنها کارشان سخت‌تر شده ولی پس از کسب قهرمانی در آسیا و میزبانی در جام جهانی با اعتماد به نفس بیشتری پا به مسابقات گذاشته‌اند و سرانجام توانستند به یک رکورد منفی پایان دهند.
نکته قابل توجه برای قطری‌ها پس از برتری ۳ بر صفر مقابل لبنان در افتتاحیه جام ملت‌های ۲۰۲۳ پایان شکست‌ها و گل نزدن‌های آنها در بازی افتتاحیه بود. آنها در سال ۱۹۸۸ بازی افتتاحیه را ۲ بر صفر به ایران باخته بودند و در سال ۲۰۱۱ هم مقابل ازبکستان شکست ۲ بر صفر دیگری برای آنها رقم زده بود، تا سرانجام این ناکامی‎‌‌ها در سومین میزبانی به پایان برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا