اخبار یکاقتصادیبانک و بیمه

ارز ۴۲۰۰ تومانی تبدیل به رانت در اقتصاد کشور شد/رویه تخصیص ارز ترجیحی باید تغییر کند

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش پیام فوری،محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ منابعی برای تامین کالاهای اساسی با نرخ ارز ترجیحی در نظر نگرفته است، گفت: عملا با تخصیص ندادن ارز به این موضوع از نگاه دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال آینده حذف شده است.

وی با بیان اینکه ابعاد مختلف موضوع حذف ارز برای تامین کالاهای اساسی در سال آینده در کمیسیون تلفیق بودجه در حال بررسی شدن است، ادامه داد: البته در این زمینه نیز کمیسیون مصوبه‌ای داشته که با حذف این ارز برای سال آینده مخالفت شده است که طبیعتاً این موضوع باید در صحن علنی مجلس نیز بررسی شود.

نماینده کرمان در مجلس با تاکید بر اینکه رویه‌ای که در سال‌های گذشته درباره ارز ترجیحی وجود داشته به هدف‌های اقتصادی نائل نشده است، افزود: بخش اعظمی از ارز ۴۲۰۰ تومانی که قرار بود با آن کالاهای اساسی وارد شود تبدیل به رانت در اقتصاد کشور شد که باید این رویه تغییر کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اگر می خواهیم ارز ترجیحی را حذف کنیم باید مشخص شود سیاست‌های جبرانی چگونه خواهد بود تا آثار تورمی بر سر سفره مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه نداشته باشد، اظهار کرد: آنچه برای مجلس در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قابل توجه است این است که سفره مردم کوچکتر نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا