اخبار یکاقتصادیبورس

شاخص بورس ۳ هزار واحد رشد کرد

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش پیام  فوری به نقل از تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۵میلیارد و ۷۴۴میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳هزار و ۷۴۵میلیارد تومان در بیش از ۵۱۹هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳هزار و ۴۸۰واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۸۶هزار و ۹۷۲واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شد و در مقابل شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو، گسترش نفت و گاز پارسیان و بورس اوراق بهادار تهران با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۳۶۴میلیون ورقه به‌ارزش یک هزار و ۹۳۱میلیارد تومان در ۲۳۸هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۲۹واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۰هزار و ۱۷واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس و صنعتی مینو شد و در مقابل شرکت‌های سنگ آهن گهر زمین، بیمه اتکایی امین و پالایش نفت لاوان بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا