ورزشی

فنونی‌زاده: آمار دربی چنگی به دل نزد و ناامیدکننده بود/ مشخص بود سیستم و تفکرات دو مربی تدافعی است

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: دربی صدودوم چنگی به دل نزد و آماری که در این دیدار رقم خورد زیبنده فوتبال ایران نیست.

مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با میزان، درباره تساوی دربی ۱۰۲ پایتخت اظهار داشت: دربی چنگی به دل نزد و از قبل هم مشخص بود که سیستم و تفکرات دو مربی تدافعی است. نیمه اول که بسیار کسل‌کننده بود و هر دو تیم برای تقسیم امتیازات آمده بودند. پرسپولیس نیمه اول پاسکاری‌های زیادی داشت، اما موقعیتی را روی دروازه استقلال ایجاد نمی‌کرد. در نیمه دوم استقلال چند فرصت نصفه و نیمه داشت که سرانجامش به گل ختم نشد. هر دو تیم شوت به سمت دروازه کم داشتند و توپ‌ها نیز در چارچوب نبودند. این آمار برای بهترین بازی ایران و دربی خیلی بد است.
وی در مورد استفاده از سیستم VAR در دربی عنوان کرد: برای نخستین بار VAR در لیگ برتر مورد استفاده قرار گرفت، اما هنوز فرهنگ استفاده از تجهیزات روز دنیا در فوتبال ایران جا نیفتاده است. بازیکنان و مربیان نباید به داور بگویند که صحنه‌ها را چک کند، در صورتی که اعضای حاضر در اتاق سیستم کمک داور ویدیویی درباره صحنه‌های مشکوک به داور وسط اطلاع‌رسانی می‌کنند تا خطا‌ها را در مانیتور کنار زمین ببیند. فوتبال‌های خارجی را که می‌بینیم، هیچ کس به داور در مورد صحنه‌های مشکوک بازی حرفی نمی‌زند تا تحت تأثیر قرار گیرد.
*نعمتی در محوطه جریمه خیلی بی‌احتیاطی می‌کرد
کارشناس فوتبال درباره تکل علی نعمتی روی پای آرش رضاوند یادآور شد: نعمتی در محوطه جریمه خیلی بی‌احتیاطی می‌کرد و لازم نبود به آن سفت و سختی روی پای رضاوند برود. با اینکه تکل نعمتی ضربه‌ای به پای رضاوند وارد نکرد، اما این بی‌احتیاطی در محوطه جریمه بهانه به دست استقلالی‌ها داد تا داور را تحت فشار بگذارند تا به طرف VAR برود.
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در مورد پاس‌های رو به عقب هافبک‌ها گفت: بازیکنان عقب پرسپولیس در نیمه اول نزدیک به ۳۰۰ پاس در دفاع و میانه به هم دادند، این قدر که بیرانوند پاس داد، هافبک‌های دو تیم پاس ندادند.
*گل‌محمدی می‌توانست زودتر بازیکنان تهاجمی‌اش را به زمین بیاورد
فنونی‌زاده درباره تعویض‌های دیر یحیی گل‌محمدی یادآور شد: محمد عمری و امید عالیشاه دقیقه ۷۰ به عنوان بازیکن تعویضی وارد بازی شدند در حالی‌که گل‌محمدی می‌توانست زودتر این دو بازیکن تهاجمی خودش را به زمین بیاورد. چون هر موقع این دو بازیکن خلاق و تکنیکی وارد ترکیب شده‌اند تأثیر مثبت خودشان را روی بازی گذاشته‌اند. عالیشاه باتجربه است و در دیدار‌های قبلی دربی هم گلزنی کرده بود و استقلالی‌ها می‌دانستند او مهره خطرناک پرسپولیس در فاز تهاجمی است. در پایان بازی هم استقلال تیم خوشحال زمین بود که موفق شد بازی را به تساوی بکشاند.
وی در پاسخ به این سوال که بهترین بازیکن دربی چه کسی بود، خاطر نشان کرد: یامگا بازیکن خوبی است و در همه بازی‌های نیز بسیار تأثیرگذار بازی می‌کند. وی در این دیدار دربی هم بسیار رونده و پرتحرک بازی کرد و به نظر من بهترین بازیکن زمین بود. امید عالیشاه از پرسپولیس هم در تمام دقایق حضورش بسیار موثر بازی کرد و گل هم زد. این دو نفر بهترین بودند.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا