اجتماعیخبر ویژهسلامت و پزشکی

پذیرش ۴۱۵۹۱ فوتی کرونا تا شب گذشته در شهر تهران

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از تسنیم، سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(ع) در جریان هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: کلنگ‌زنی بهشت زهرا در سال ۱۳۴۵ انجام شد و در تیرماه ۱۳۴۹ مورد بهره‌برداری قرار گرفت و مساحت فاز ابتدایی آن ۳۱۴ هکتار بود که در ادامه در راستای فاز دوم در سال ۷۶، ۱۱۰ هکتار به فاز نخست افزوده شد. در سال ۸۸ نیز فاز سوم توسعه بهشت زهرا انجام شد و ۱۸۰ هکتار افزوده شد و مجموع مساحت بهشت زهرا ۵۸۴ هکتار است که البته این مساحت با مساحت حرم مطهر به ۷۵۰ هکتار می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام‌شده از سوی بهشت زهرا همزمان با شیوع ویروس کرونا گفت: طی ۱۹ ماه و از اسفند ۹۸،‌ فعالیت‌های گسترده‌ای توسط نیروهای بهشت زهرا انجام شده است و علی‌رغم اینکه تمام آرامستان‌های جهان که در تدفین و تغسیل متوفیان کرونا با مشکلاتی روبه‌رو بودند اما بهشت زهرا در این بخش اقدامات مؤثری انجام داد. در زمان حاضر یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار متوفی طی این سال‌ها در بهشت زهرا(ع) پذیرش و تدفین شده‌اند.

مدیرعامل بهشت زهرا با اشاره به بحران کرونا اظهار کرد: این بحران در طول ۵۰ سال اخیر در بهشت زهرا کم‌سابقه بوده است و علی‌رغم اینکه ما دفاع مقدس، سیل تهران،‌ زلزله بم و… داشتیم هیچ‌گاه با چنین اعداد و ارقام متوفی روبه‌رو نبوده‌ایم و در حالی که در پیک پنجم قرار داریم تعداد متوفیان شهر تهران اعم از کرونا و عادی به عدد ۴۰۰ متوفی در روز رسیده است و هم‌اکنون نیز مشخص نیست که این بحران تا کی ادامه خواهد داشت.

خال با اشاره به آرایش بهشت زهرا(ع) در بحران کرونا گفت: در همان روزهای ابتدایی ما یک دستورالعمل درون‌سازمانی را در ارتباط با متوفیان کرونا دادیم و مکاتباتی نیز با دفتر علما انجام شد و مقام معظم رهبری نیز فتوایی را مبنی بر تغسیل متوفیان کرونایی با آب دادند که هم‌اکنون این رویه در بهشت زهرا انجام می‌شود.

وی با اشاره به همکاری و هماهنگی سپاه و بسیج و سایر‌ بخش‌ها و دستگاه‌ها با سازمان بهشت زهرا خاطرنشان کرد: با تدبیری که انجام شده است به‌صورت مستمر قطعات بهشت زهرا ضدعفونی می‌شود همچنین تمهیداتی نیز برای واکسیناسیون نیروهای بهشت زهرا انجام شده است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا با ابراز اینکه “در تمام این مدت بهشت زهرا در صدر رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرار گرفته است”، گفت: با تمهیدات انجام‌شده ۱۲ بار نیروهای بهشت زهرا چک‌آپ شده‌اند و البته ۲۲۵ نفر از نیروهای بهشت زهرا به ویروس کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه تا این لحظه ما هیچ فوتی را در نیروهای بهشت زهرا نداشته‌ایم.

خال ادامه داد: بر اساس تدابیر انجام‌شده هیچ قطعه‌ای تحت عنوان قطعه کرونایی در بهشت زهرا نداشته‌ایم و متوفیان کرونایی نیز با رعایت پروتکل‌ها در هر قطعه‌ای که خانواده‌ها بخواهند دفن خواهند شد.

وی با اشاره به حضور آیت‌الله رئیسی در بهشت زهرا گفت: البته آیت‌الله رئیسی دو بار در بهشت زهرا حضور یافتند؛ یک بار زمانی که رئیس قوه قضائیه بود و یک بار هم چندی پیش که به‌عنوان رئیس جمهور انتخاب شد. همچنین نمایندگان تهران، فرمانده‌کل سپاه، جانشین سپاه، فرماندهان نیروی انتظامی، ارتش، فرمانده ستاد کرونا و… تعامل خوبی را با بهشت زهرا داشته و دارند و همچنین اعضای شورای شهر تهران نیز با حضور در بهشت زهرا از فرایند خدمت‌رسانی نیروهای بهشت زهرا بازدید کرد‌ه‌اند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا با اعلام اینکه “تا شب گذشته ۴۱ هزار و ۵۹۱ نفر متوفی کرونا در سایت بهشت زهرا پذیرش شده‌اند”، گفت: این آمار ۴۰ درصد از متوفیان کل کشور است که به‌صورت تفکیک ۲۴ هزار و ۸۳۸ مرد، ۱۶ هزار و ۷۵۳ زن و از تعداد کل ۴۱ هزار و ۵۹۱ متوفی، ۱۲ هزار و ۲۱۲ نفر از متوفیان به شهرستان‌های استان‌های مختلف منتقل شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا