اجتماعی

عدم غذادهی در محیط‌های متفرقه به حیوانات

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

فرمانده یگاه ویژه محیط زیست گفت: درخواستی که محیط زیست از مردم دارد بحث عدم غذادهی در محیط‌های متفرقه به حیواناتی است که از ارتفاع پایین می‌آیند.
سرهنگ محبت خانی فرمانده یگان ویژه محیط زیست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: محیطبانان در فصول سرد سال در شرایط سخت تری خدمت می کنند و در این فصل بحث پایین آمدن حیوانات از ارتفاعات برای پیدا کردن غذا نیز به وظایف آن‌ها اضافه می‌شود. چرا که بسیاری از شکارچیان از این فرصت برای شکار غیرمجاز حیوانات استفاده می‌کنند.
او در ادامه گفت: اما در خواستی که محیط زیست از مردم دارد بحث عدم غذادهی در محیط‌های متفرقه به حیواناتی است که از ارتفاع پایین می‌آیند چرا که این کار باید در حضور محیطبان انجام شود و در غیر این صورت احتمال شکار شدن حیوانات وجود خواهد داشت.
محبت خانی تصریح کرد: از طرف دیگر از مردم درخواست می‌شود اخباری که به پایین آمدن حیوانات از ارتفاع و نزدیک شدن آن‌ها به خانه‌ها یا حتی شکار این حیوانات مربوط می‌شود را به ۱۵۴۷ اطلاع دهند تا جلوی این اقدامات گرفته شود.
او گفت:برای فصل زمستان نیز تجهیزات مناسبی خریداری شد که شامل لباس‌های گرم و کیسه خواب در اختیار محیط بانان قرار داده شد و در سراسر کشور در حال استفاده است.
او گفت: شرایط شیفت بندی و کاری محیطبانان ارتباطی با فصول سال ندارد و به صورت عادی هر محیط بان یک روز در میان فعالیت می‌کند.
محبت خانی در ادامه تصریح کرد: اما برخی از استان‌های برفگیر که تردد در آن سخت است، با هماهنگی می‌توان میزان شیفت محیطبانان را تا ۱۰ روز کار و ۱۰ روز استراحت تغییر داد. در پاسگاه‌ها نیز تمامی موارد مربوط به امکانات رفاهی نیز بررسی شده و همه چیز در وضعیت استاندارد قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا