اقتصادیخبر ویژهراه و مسکن

افتتاح رسمی سومین مرز مشترک ایران و پاکستان/بهره‌برداری کامل از مرز “پیشین” تا پایان سال

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری،داریوش امانی در گفت‌وگو با  تسنیم، اظهار کرد: ایران تنها یک مرز مشترک (میرجاوه) با جمهوری اسلامی پاکستان داشت؛ اواخر سال گذشته مرز ریمدان را افتتاح کردیم و امروز نیز مرز “پیشین” به صورت رسمی با حضور مقامات ایرانی و پاکستانی اففتاح می‌شود.

وی افزود: این اقدام بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از ظرفیت‌ همسایگان کشور عملیاتی شده و اقدامات انجا شده در پایانه‌های مرزی در راستای فرمایشات ایشان است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: زمانیکه مرزی به صورت رسمی افتتاح می‌شود دستگاه‌های مرتبط در مرز مستقر می‌شوند که منجر به تسهیل حمل‌ونقل کالای تجاری و مسافر می شود.

امانی با یادآوری این‌که سایت موقت مرز پیشین با اعتباری حدود ۳۰ میلیارد تومانی افتتاح می شود، گفت: مساحت این سایت موقت ۲٫۵ هکتار است.

وی تاکید کرد: پس از افتتاح رسمی مرز پیشین و استقرار دستگاه‌های ذی‌ربط (۱۵ تا ۲۲ دستگاه)، بحث طرح مطالعات جامع مرز پیشین انجام خواهد شد که به توسعه پایدار منطقه و ایجاد اشتغال کمک فراوانی خواهد کرد.

وی با بیان این‌که مدیریت پایانه‌های مرزی با دستور رئیس‌جمهوری بر عهده وزارت راه و شهرسازی(سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای) است، اظهار کرد: کل سایت مرز پیشین ۱۳ هکتار است که پس از آماده شدن طرح جامع آن توسط مشاور و تصویب وزارت راه هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های ذی‌ربط انجام می‌شود. بر این اساس پیش بینی می‌کنیم سایت کامل مرز پیشین تا پایان سال عملیاتی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مرز پیشین به‌عنوان سومین مرز مشترک بین ایران و پاکستان قرار است ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه به وقت ایران رسما به بهره‌برداری برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا