اقتصادیخبر ویژهراه و مسکن

حق مسکن ۴۵۰ هزار تومانی ‎کارگران به تصویب هیات وزیران رسید

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از تسنیم، محمد شریعتمداری، وزیرکار در حساب توییتر نوشت : ‏به لطف خدا امروز پیشنهاد افزایش حق مسکن ‎کارگران عزیز به تصویب هیات وزیران رسید .

همچنین مشکل چند ده هزار بانوان محترم بیمه شده تامین اجتماعی در زمینه افزایش مدت زمان دریافت هزینه بارداری از ۶ماه به ۹ماه و تامین منابع آن به تصویب دولت رسید. ‎

۲۳اسفند ماه ۹۹بود که جلسه شورای عالی کار تشکیل حداقل دستمزد کارگران به  ۳۹ درصد افزایش یافت.

با آن مصوبه،  حداقل حقوق کارگران از ۱میلیون و ۹۱۰ هزار تومان به ۲میلیون و ۶۵۵ هزار تومان  و حق مسکن کارگران به  ۴۵۰ هزار تومان و بن و خواروبار به ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت، همچنین پایه سنوات ۱۴۰ هزار تومان تعیین شد.

«حق مسکن» تنها مولفه‌ی دستمزد است که تصویب نهایی و ابلاغ آن، نیازمند نظر و رای هیات وزیران است؛ یعنی تصمیم و رای شورایعالی کار برای افزایش این مولفه مزدی به تنهایی، قابلیت اجرایی ندارد و باید حتماً افزایش حق مسکن در هیات دولت به تصویب برسد. این مصوبه طبق گفته ی وزیرکار امروز بعد از گذشت ۲ماه به تصویب رسید.

بر اساس گفته نمایندگان کارگران در شواری عالی کار، زمان اجرای حق مسکن ۴۵۰ هزار تومانی کارگران  مطابق مصوبه شورای عالی کار از ابتدای فروردین ماه ۱۴۰۰ است و کارفرمایان ملزم هستند ما به التفاوت حق مسکن کارگران در این ماه را نیز بپردازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا