چهار خبرراه و مسکن

در حوزه مسکن عقبیم چون بانیان وضع موجود همچنان در مصدر اند!

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به کزارش پیام فوری،”ما در بخش مسکن خیلی عقبیم، نتایجش را هم دارید می بینید: قیمت خانه و اجاره خانه سرسام آور است” این تندترین تعبیر رهبر انقلاب در دیدار با هیئت دولت بمناسبت هفته دولت بود، به این بهانه خوب است نگاهی به وضعیت اداری یکی از مهمترین بازیگران حوزه مسکن در کشور بیندازیم. «بانک مسکن» بعنوان مهمترین رکن تأمین مالی بخش مسکن و پیشران جهش تولید در این حوزه، این روزها همچنان تحت مدیریت مدیران دولت قبل و « بانیان وضع موجود» است

«محمود شایان» مدیرعامل فعلی بانک مسکن، از مرداد ۹۹ سکان این بانک را در دست گرفته و پیش از آن نیز عضو هیئت مدیره بانک ملی در دولت قبل بوده که صرف نظر از ناکارآمدی در انجام رسالتهای خود در بخش مسکن، دارای تخلفات، پرونده های باز و حواشی و شائبه های مالی بسیاری است. شایان» در پرونده «رسول دانیال زاده»، ابربدهکار بانکی معروف، بدلیل امهال سه باره و غیرقانونی و تقسیط ۹ ساله تسهیلات شرکتهای دانیال زاده در بانک ملی، توسط هیئت انتظامی بانک ها به جریمه نقدی محکوم شده است که پرونده کیفری آن نیز در مراجع قضایی مطرح شده است. همچنین فرزند «اکبر طبری (مفسد اقتصادی) » بدون تجربه و توانمندی لازم و با مدرک مهندسی کامپیوتر گرایش سخت افزار به درخواست آقای شایان به عنوان «کارشناس تجزیه و تحلیل در بخش اعتباری بانک ملی بکارگیری شده است. البته امتیازهای شایان به اشخاص صاحب نفوذ در مراجع قضایی و نظارتی محدود به دوره خاصی نبوده و اخیرا نیز به دستور وی چند واحد از مجموعه رفاهی بانک مسکن در دریا کنار بابلسر بدون ضابطه در اختیار یک نهاد نظارتی غیردولتی قرار گرفته است، پرداخت ۴ میلیارد و دویست میلیون تومان تسهیلات با نرخ هشت درصد به پرسنل یک شرکت خاص به مدیرعاملی یکی از آقازاده ها، حاکی از جلب حمایت افراد ذی نفوذ برای پوشش اقداماتش در دولت گذشته می باشد.

در کنار این امتیازدهی های نامتعارف، شایان سابقه پول پاشی گسترده ای نیز در رسانه ها دارد. «الف. قاف»، یکی از ادمین های بازداشت شده کانال های شبه امنیتی، که اتفاقا ناجوانمردانه دولت مردمی را تخریب می نموده است حقوق بگیر شایان و بانک مسکن بوده که از طریق او و دیگر بازوهای رسانه ای شایان، مبالغی میلیاردی در کانال های تلگرامی و سایتهای خبری، خرج مطالب مرتبط و غیرمرتبط با بانک مسکن شده است.

آیا وقت آن نرسیده که یک مدیر دولت قبل که بیش از ۳۵ سال سابقه کار دارشته و عملا بازنشسته محسوب می شود او نتایج قابل قبولی در کارنامه اش نداشته، جای خود را به یک جوان انقلابی تحول گرا بدهد تا شاهد عقب ماندگی در بخش مسکن نباشیم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا