اقتصادی

کشاورزان و باغداران هشدار‌های کاهش دما و وقوع برف را جدی بگیرند

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به گستره برف و باران و وزش باد در اکثر مناطق، به کشاورزان توصیه می‌شود که هشدار‌ها را جدی بگیرند.
سمانه غلامی گفت: با توجه به شرایط جوی به باغداران توصیه می‌شود که نسبت به زدودن برف از شاخه‌های جوان جهت جلوگیری از شکستن نهال اقدام کنند.
به گفته او، با توجه به کاهش دما و وقوع برف در استان‌های سردسیر، کشاورزان نسبت به رنگ‌آمیزی تنه درختان به منظور جلوگیری از آفتاب‌سوختگی و بیماری شانکر باکتریایی اقدام کنند. همچنین از هرس درختان به سبب وقوع برف خودداری کنند.
غلامی ادامه داد: با وجود کاهش دما و وقوع برف در استان‌های سردسیر، تولیدکنندگان نسبت به ذخیره سوخت واحد‌های گلخانه، مرغداری، دامداری و واحد‌های تولیدی اقدام کنند.
کارشناس هواشناسی کشاورزی با تاکید بر عدم تردد ماشین آلات بر روی مزارع هنگام بارندگی افزود: کشاورزان نسبت به نگهداری از تأسیسات و عایق‌بندی لوله‌های آب جهت جلوگیری از ترکیدگی لوله‌ها در باغات و واحد‌های تولیدی اقدام کنند.
او ادامه داد:  کشاورزان نسبت به پاکسازی نهر‌ها و آبراهه‌ها جهت جلوگیری از آبگرفتگی مزارع و تنش غرق آبی در محصولات زراعی توجه کنند.
غلامی با اشاره به احتمال آسیب نهاده‌ها و محصولات کشاورزی گفت: گلخانه داران نسبت به استحکام پوشش سازه‌های کشاورزی، دامداری‌ها در برابر باد شدید و استحکام سازه گلخانه‌ها در برابر وزش باد شدید اقدام کنند.
براساس نقشه‌های هواشناسی، امروز در استان‌های جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، غرب اصفهان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش برف و باران و کاهش محسوس دما انتظار می‌رود.
طی امروز و فردا در استان‌های فارس، کرمان، یزد، جنوب اصفهان، شرق هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا